Ford Motor Co. не планира да замени производството на Focus в завода си за сглобяване на автомобили в Заарлуис, Германия, през 2025 г. Вместо това американската компания ще търси "алтернативни възможности" за фабриката, включително да я продаде на друг автомобилен производител, заяви председателят на Ford of Europe Стюарт Роули, цитиран от Automotive News.
„Търсим други, алтернативни възможности за производство на превозни средства в Заарлуис, включително продажба на други производители“, заяви Роули в конферентен разговор с журналисти в сряда. "Не планираме друг модел, който да замени Focus в Заарлуис", добави той.
Фабриката в Заарлуис изгуби надпреварата със завода на Ford във Валенсия, Испания, за осигуряване на бъдещи операции за производство на електрически автомобили от следващо поколение.
И Валенсия, и Заарлуис ще се сблъскат със „значително“ съкращаване на работните места, тъй като Ford се насочва към бъдеще само с електромобили, предупреди Роули. „Реалността за индустрията е такава, че производството на електромобили ще изисква по-малко хора“, посочи той.
В момента Ford има 6000 служители във Валенсия и 4600 в Заарлуис. Фабриката на Ford в Кьолн, Германия, не е засегната от намаляването на броя на служителите. Роули не предостави никакви конкретни цифри или времева рамка за намаляването на броя на служителите.
Ford не даде индикация в кой сегмент ще се конкурират електрическите модели, произведени от Валенсия.
В момента заводът произвежда компактния SUV Kuga заедно с големите минивани Galaxy и S-Max.
Заарлуис, който си осигури инвестиция от 600 млн. евро през 2017 г., за да се подготви за производството на настоящия Focus, отдавна е застрашен от затваряне, тъй като Ford се насочва в Европа към производствени обекти с по-ниски разходи. Фабриките, на които ще заложи компанията, включват още съоръжението в Крайова, Румъния, където концернът произвежда малкия SUV Puma, и Коджаели, Турция, където изгражда своята водеща за Европа гама търговски превозни средства.
Производството в Заарлуис е засегнато от недостига на компоненти и от спада в търсенето на компактни хечбек модели като цяло.
Вниманието на Ford в Германия е фокусирано върху завода му в Кьолн, който ще започне изграждането на нов SUV модел, базиран на електрическата платформа MEB на Volkswagen, от 2023 г.


Спипаха поредния варненец с дрога
Арестуваха варненец, системно отказвал тестове за дрога на пътя
1500 души дойдоха на погребение.... на 12-годишен миниван
Градската елха във Варна грейна с тържествен концерт (СНИМКИ)
Черно море потопи ЦСКА в дъжда на "Тича"
България с рекорден ръст на онлайн продажбите за Черния петък в Европа
Кой ще замести Хасет в Белия дом, ако стане шеф на Фед
Жизнено важната търговия на Русия с петрол в Индия е в упадък, но не и изчезнала
Глобата от 140 милиона долара на Мъск показва, че ЕС губи самообладание
ChatGPT спечели правото си да се саморегулира. Това може да се развие зле
BMW превъртя играта: Тествахме новото iX3
Най-бързата кола на XX век беше продадена за над 25 милиона долара
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Правителството в Скопие опитва да изиграе Европа за българите в РСМ
Липсата на приет бюджет за 2026 година не би попречила за влизане в еврозоната
Манчестър Сити надви Съндърланд
Нова атомна централа няма да свали цените на тока
Българската икономика расте 2-3 пъти по-бързо, отколкото средната на европейско ниво