Очаква се около 100 японски компании да се включат в ангажимента на тайванската компания Hon Hai Precision Industry Co. Ltd., по-известна като Foxconn, за изграждане на електрически превозни средства, в това число и доставчици, които работят с индустриални гиганти като Toyota Motor Corp., съобщава Nikkei Asia Review.
Това предполага, че начинанието ще окаже значително въздействие върху по-широката автомобилна промишленост.
Към началото на март около 2200 компании са сигнализирали, че могат да се присъединят към проекта, ръководен от един от най-големите подизпълнители при производството на потребителска електроника в света. В сравнение с април 2021 г., когато стартира програмата на Foxconn, броят компании, пожелали да участват в начинанието, е нараснал със 70 на сто, а този на японските дружества – петкратно.
Някои от въпросните концерни вече са започнали разработването на компоненти съвместно с Foxconn. Nidec, NSK и други производители на авточасти вече са потвърдили своето участие, както и основните доставчици на материали и електроника, включително Asahi Kasei, Showa Denko и Toshiba. Asahi Kasei, например, търси да доставя материали за интериора на електромобилите.
В проекта са се включили и компании, които работят с някои от най-големите автопроизводители като Toyota Denso, JTEKT и Toyota Tsusho, както и FCC, която доставя компоненти за Honda.
Denso проучва възможността за доставката на двигатели и друг вид оборудване. Toyota Tsusho също разглежда опцията за доставка на литий за електромобилни батерии.
Foxconn обяви своя план за изграждане на електрически превозни средства още през октомври 2020 г. Основната група от компании ще разработва съвместно каросерии за електромобили, както и комуникационна инфраструктура. Другите участници ще доставят компоненти и системи за управление, като информацията по проекта ще бъде достъпна за всички ангажирани фирми.
Тайванският разработчик планира да предостави основния софтуер и дизайна на шасито на автомобилните концерни, които ще се наемат да изграждат превозните средства и които ще имат възможността да персонализират крайния продукт според пазарите.
Според LMC Automotive, продажбите на електромобили през 2030 г. ще нараснат седемкратно спрямо 2021 г. до около 33 млн. превозни средства. Множество компании от различни индустрии обявиха желание да навлязат на пазара на електрически автомобили, като наскоро Sony сключи договор с Honda за производство на своите интелигентни превозни средства.
Аутсорсингът ще позволи на Foxconn да създаде собствена марка електромобили, без да се налага да притежава фабрика за сглобяването на превозните средства. Този подход е подобен на практиката в рамките на цифровата потребителска електроника, където компаниите се концентрират върху разработката на софтуер и оставят производството на подизпълнители.


Варна е областта с най-много социални предприятия в страната
Какво ще бъде времето във вторник?
Шести ден Румъния протестира
Ето кой е спортист на Варна за ноември
Митов за полицай на годината: Днес поощряваме най-добрите от добрите
Warner Bros. е гръмкият финал на сделки за $4,5 трилиона
Компанията зад Roomba обяви фалит и ще бъде свалена от борсата
Фоули: Долар-йена може да е много вълнуваща двойка
Идва годината на търговията с изкуствен интелект
Изоставят ли САЩ Европа? Попитахме експертите
Шофьорка обърка педалите и скочи в пълен с хора басейн
Jeep Wrangler получи специална версия
Как Tesla печели невидимата война срещу шума
Пет коли, в които да инвестирате догодина
Land Rover пуска Defender в чест на Уинстън Чърчил
Масов бой на сватба в Германия, булката завърши в болница
Разследват голяма АГ болница за липсващи 3 милиона лева
Дни преди еврото: КЗП със засилен контрол в защита на потребителите
Карлос Насар: Ако обжалват избора на Златев, ще помисля за друга страна
Киев: Постигнахме реален напредък по време на преговорите със САЩ