Френската компания за производство на батерии за електрически превозни средства Verkor обяви, че е успяла да набере 100 млн. евро от нови и съществуващи инвеститори, което е важен крайъгълен камък за развитието на технологията за високоефективни клетки за батерии във Франция, съобщава Inside EVs.
Стартъпът цели да изгради център за иновации в Гренобъл, който трябва да заработи през 2022 г. Във въпросния комплекс ще се изграждат клетки, като компанията планира да отдели място и за научноизследователска и развойна дейност, тестови съоръжения и обучение на инженери и техници.
След това Verkor ще изгради и фабрика за батерии с годишен производствен капацитет от 16 гигаватчаса (ГВтч) през 2024 г., който ще бъде увеличен до над 50 ГВтч до 2030 г.
Наскоро компанията сключи партньорство с френския автомобилен концерн Renault Group, който възнамерява да закупи батерии за премиум сегментите от своята продуктова гама, както и за автомобилите от марката Alpine.
Renault също инвестира във Verkor, като двете компании ще разработват съвместно батериите. В началото на юни стана ясно, че френският концерн ще обедини три от своите заводи в Северна Франция, за да образува производствен хъб за електрически автомобили. Това ще понижи производствените разходи и ще осигури годишен капацитет от 400 хил. превозни средства до 2025 г.
Обединеният завод, известен като Renault ElectriCity, ще доведе до създаването на 700 нови работни места, разпределени в различните обекти, в които в момента работят близо 5000 души, до средата на десетилетието.
Друг важен партньор за Verkor е френското правителство, което също участва в кръга на финансиране.
„Съвместно с EQT Ventures и Renault Group, с участието на френското правителство и регион Оверн-Рона-Алпи, финансирането ще подпомогне разширяването на компанията и ще доведе до изграждането на иновационния център на Verkor, където усъвършенстваните батерийни клетки и модулите ще бъдат проектирани да подкрепят целите на Европа за нулеви емисии“, посочват от Verkor.
В кръга на финансиране участие още взимат EIT InnoEnergy, Groupe IDEC, Schneider Electric, Capgemini, Arkema, Tokai COBEX и Фонда за екологична модернизация на транспорта (FMET).
„Verkor ще се възползва от индустриалния опит на новите акционери Arkema, лидер в производството на висококачествени специални материали, и Tokai COBEX, специализиран производител на нисковъглеродни, ултраефективни батерийни анодни материали“, добавят от компанията.


ПСЖ спечели Интерконтиненталната купа
НС прие на второ четене промени в Закона за ДДС
Младежи, участвали в антиправителствените протести, създадоха инициатива "СТОП"
Мъж беше прегазен от три коли на АМ "Тракия"
Желязков: Очевидно е, че отиваме на избори
Проф. Спасов: България има нужда от малки модулни реактори за балансиращи мощности
Прекрояването на доктрината на САЩ за Латинска Америка е ужасна геополитика
Ziemba очаква AI да подкрепи търсенето на газ през 2026
Ziemba: Ситуацията около Венецуела ще се отрази на Русия, Иран
Ziemba: Следим предлагането на петрол и от Гвиана
Как евтина тръба спестява сериозна сума от гориво
Главният дизайнер на Mercedes напуска
Нова технология разпознава пияните шофьори зад волана
Отмяна на забраната на ДВГ – какво означава това за шофьорите?
Ford обяви промени в стратегията и отписа 20 милиарда долара
Какво знаем за руската офанзива в Сиверск, ключов пост в Донбас ВИДЕО
22 млн. евро "зелени" средства в израелски оръжейни компании: войната като устойчива инвестиция
Служители на американски ресторант използваха ChatGPT, за да...инсценират обир
Зодиите, които остават спокойни в кризисни ситуации
Европейският Eurofighter може скоро да лети за Бангладеш