Германия очаква да разполага по своите пътища с 14 млн. електрически и плъгин хибридни автомобили до 2030 г. като част от ангажимента си да спази по-строгите регулации на Европейския съюз (ЕС) относно емисиите на въглероден диоксид, съобщава Bloomberg.
Оценката на страната е с поне 40% по-висока от предходната прогноза поради скорошния скок в продажбите на електрически превозни средства, заяви икономическият министър Петер Алтмайер.
Още за този месец Германия прогнозира да достигне около 1 млн. електрически превозни средства в национален план.
„Това е добра новина за опазването на климата и декарбонизацията“, посочва Алтмайер пред журналисти в Берлин. „Това също ще има влияние и върху потреблението на електроенергия“, добавя той.
Миналата седмица Bloomberg съобщи, че ЕС се готви да предложи цел, според която всички нови автомобили, които ще се продават на европейския пазар от 2035 г., трябва да са въглеродно неутрални, като част от безпрецедентния план на блока за привеждане на икономиката в съответствие с климатичните цели.
Германското правителство очаква нарастващите продажби на електромобили да стимулират търсенето на електроенергия до около 655 тераватчаса (ТВтч) около 2030 г., споделя още Алтмайер, позовавайки се на предварителни оценки.
През 2018 г. потреблението в страната достига 568 ТВтч, според изчисления на Международната агенция по енергетика (МАЕ).
През последните месеци редица автомобилни производители обявиха планове за електрификация на своята продуктова гама в Европа и в глобален план с хоризонт до края на това десетилетие. Volkswagen Group, най-големият производител в региона, планира над 70 процента от продажбите на едноименната му марка да представляват електромобили от 2030 г.
Шведският концерн Volvo изготви мащабна пътна карта, която ще ѝ помогне да се превърне в производител на електрически автомобили до 2030 г., включително планове за продажба на 600 хил. електромобила с батерии към средата на това десетилетие и изграждане на европейска „гигафабрика“ за батерии през 2026 г.
Германската марка Opel, собственост на Stellantis, планира да електрифицира напълно своята продуктова гама в Европа до 2028 г., като по този начин планът изпреварва с две години електрическата стратегия на американския концерн Ford, който цели да екологизира своето европейско портфолио до 2030 г.


ПСЖ спечели Интерконтиненталната купа
НС прие на второ четене промени в Закона за ДДС
Младежи, участвали в антиправителствените протести, създадоха инициатива "СТОП"
Мъж беше прегазен от три коли на АМ "Тракия"
Желязков: Очевидно е, че отиваме на избори
Проф. Спасов: България има нужда от малки модулни реактори за балансиращи мощности
Прекрояването на доктрината на САЩ за Латинска Америка е ужасна геополитика
Ziemba очаква AI да подкрепи търсенето на газ през 2026
Ziemba: Ситуацията около Венецуела ще се отрази на Русия, Иран
Ziemba: Следим предлагането на петрол и от Гвиана
Как евтина тръба спестява сериозна сума от гориво
Главният дизайнер на Mercedes напуска
Нова технология разпознава пияните шофьори зад волана
Отмяна на забраната на ДВГ – какво означава това за шофьорите?
Ford обяви промени в стратегията и отписа 20 милиарда долара
Синът на Нели и Ашанти вече е проходил
Какво знаем за руската офанзива в Сиверск, ключов пост в Донбас ВИДЕО
22 млн. евро "зелени" средства в израелски оръжейни компании: войната като устойчива инвестиция
Служители на американски ресторант използваха ChatGPT, за да...инсценират обир
Зодиите, които остават спокойни в кризисни ситуации