Стартъпът Full Truck Alliance Co., наричан "Uber за камиони", иска да набере до 1,57 млрд. долара в рамките на първично публично предлагане (IPO) в САЩ. Ако то се изпълни успешно, ще е едно от най-големите на китайска компания на Wall Street тази година.
Фирмата, подкрепена от инвеститори като SoftBank Group Corp. и Tencent Holdings Ltd., предлага 82,5 млн. американски депозитарни разписки на цена от 17-19 долара, става ясно от подадени документи пред Комисията за ценни книжа и фондова борса.
В горната част на този диапазон IPO-то ще се конкурира с януарското листване на базираната в Пекин RLX Technology Inc., която тогава набра над 1,6 млрд. долара, включително акции, които позволяват на застрахователя да продава допълнителни книжа. IPO-то на Full Truck Alliance също предвижда такава опция, което може да увеличи общата сума над тази на RLX.
Ценовият диапазон оценява стартъпа на до 20,6 млрд. долара на база на акциите, посочени в проспекта. Миналата година компанията бе оценена на 12 млрд. долара в рамките на кръг от финансиране, в който бяха събрани 1,7 млрд. долара.
Full Truck Alliance ще последва успешния дебют на Kanzhun Ltd. – китайската онлайн платформа за подбор на персонал, чиито акции почти удвоиха цената си през първия ден на търговия на Nasdaq миналата седмица. IPO-то за 912 млн. долара в горния край на пазарния диапазон отпуши притока на акции на базирани в Китай компании, след като няколко други фирми бяха отложили листванията си.
Досега компании, базирани в Китай или Хонконг, са набрали 8,4 млрд. долара в американски IPO-та само през тази година – повече от четири пъти над сумата за същия период на миналата година, показват данни, обобщени от Bloomberg.
Базираният в Гуейан стартъп, известен в Китай като Manbang, възнамерява да използва набраните средства за инвестиции в развитие на инфраструктурата и технологични иновации, разширение на предлаганите услуги и общи корпоративни цели, включително за евентуални придобивания и инвестиции.
Компанията отчете нетни приходи от 2,58 млрд. юана (403 млн. долара) през 2020 г., а нетната загуба се разшири до 3,47 млрд. юана от 1,52 млрд. през 2019 г.
Manbang е изправена пред нарастваща конкуренция от други компании, които се опитват да вземат своя дял от развиващия се пазар при електрическите камиони.
Формирана от сливането между две от най-големите платформи за споделени камиони в Китай – Huochebang и Yunmanman – подкрепата за Manbang включва имена като CapitalG на Alphabet, Sequoia Capital China, Fidelity International и Yunfeng Capital на Джак Ма.
Окончателната цена на IPO-то ще бъде зададена на 21 юни, показват документи, видени от Bloomberg News.
Предлагането се води от Мorgan Stanley, China International Capital Corp. и Goldman Sachs Group Inc. Акциите се очаква да се търгуват на Нюйоркската фондова борса със символа YMM.


ПСЖ спечели Интерконтиненталната купа
НС прие на второ четене промени в Закона за ДДС
Младежи, участвали в антиправителствените протести, създадоха инициатива "СТОП"
Мъж беше прегазен от три коли на АМ "Тракия"
Желязков: Очевидно е, че отиваме на избори
Проф. Спасов: България има нужда от малки модулни реактори за балансиращи мощности
Прекрояването на доктрината на САЩ за Латинска Америка е ужасна геополитика
Ziemba очаква AI да подкрепи търсенето на газ през 2026
Ziemba: Ситуацията около Венецуела ще се отрази на Русия, Иран
Ziemba: Следим предлагането на петрол и от Гвиана
Как евтина тръба спестява сериозна сума от гориво
Главният дизайнер на Mercedes напуска
Нова технология разпознава пияните шофьори зад волана
Отмяна на забраната на ДВГ – какво означава това за шофьорите?
Ford обяви промени в стратегията и отписа 20 милиарда долара
Хайди Клум и 20-годишният ѝ син от Сийл - Хенри - красят корицата на модно списание
Ето как Тейлър Суифт отпразнува своя 36-и рожден ден
Коледни подправки за баланс на кръвната захар
Американските суперносачи отново са в сила в Тихия океан
Задържаха над 180 000 къса нелегални цигари край "Дунав мост 2"