Канадският доставчик на автомобилни компоненти Magna International сключи сделка с Optimus Ride за наемане на повече от 120 от инженерите на стартъпа и за придобиване на неговата технология за автономни превозни средства и интелектуална собственост, съобщава Automotive News Europe.
Условията по сделката не са разкрити.
Въпреки че Magna не придобива напълно Optimus, доставчикът е наел по-голямата част от инженерите на разработчика като част от сделката. Говорител на Magna заяви, че компанията е изпратила предложения за работа на повече от 140 „свързани с инженеринг служители“, като над 120 са приели офертата.
Трансакцията означава, че Optimus Ride прекратява търговските си дейности, които не са били част от сделката. Компанията оперира с автономни совалки в Бостън, Ню Йорк, Вирджиния, Калифорния и Вашингтон.
Според Шон Харингтън, главен изпълнителен директор на Optimus, след сделката той няма планове да продължи да работи в Optimus Ride. Бившият изпълнителен директор на Verizon споделя, че няма да се присъедини към Magna и ще отдели време, за да определи следващите стъпки в кариерата си.
Бившите инженери на Optimus ще останат в района на Бостън, създавайки „инженерен център и присъствие за Magna в общност, богата на инженерни таланти, водещи академични институции и роботика“, изтъкват от Magna в прессъобщение.
Прехвърлянето на таланти се случва, докато компаниите от автомобилната индустрия засилват инвестициите в усъвършенствани системи за подпомагане на водачите и в технологии за автономно управление на превозните средства.
Президентът на Magna Electronics Джон О'Хара изтъква, че привличането на инженерите на Optimus Ride към екипа на доставчика ще помогне за "ускоряване на развитието” на компанията към пазара на системи за подпомагане на водачите.
„Докато напредъкът в автономността продължава, видяхме възможност да привлечем допълнителен опит в подкрепа на текущите програми, както и бъдещите нужди на клиентите“, посочва О’Хара.
Optimus Ride е развил "много добри отношения" с Magna, които са довели до ползотворни разговори между компаниите през втората половина на 2021 г., споделя от своя страна Харингтън.
„Чрез тези разговори стана ясно, че това е най-добрият път за всички заинтересовани страни в компанията“, посочва той.
Magna се нарежда на 4-то място в класацията на Automotive News за най-големите доставчици на автомобилни компоненти в света с приходи от продажба от 32,6 милиарда долара през 2020 г.


Кои са седемте най-горещи дестинации в света за 2026-та?
Илон Мъск е първият човек в историята, чието нетно богатство надхвърля 600 млрд. долара
19-годишен българин е загинал на фронта в Украйна
Сушата предизвиква срутвания на земята и отромни дупки в Турция
Тръмп и глобалната „бролигархия“ — сливането на властта, парите и семейните интереси
Китай облекчава митата върху вноса на свинско месо от ЕС в окончателно решение
Европа отменя забраната за двигателите с вътрешно горене
Защо Chase на J.P. Morgan и дигиталните му съперници обожават Германия
„България Еър“ и Летище „Васил Левски“ – София посрещнаха 8-милионния пътник за 2025 година
Българският имотен пазар – добри, лоши и зли практики
Китайците нямат спиране – ще участват в 24 часа на Льо Ман
Трябва ли да се сменят и сензорите за следене на налягането с гумите
Световната автомобилна индустрия изпадна в дълбока криза
5 мита за SUV, които е време да изчезнат
Renault слага край на най-малко известната си марка
Петте най-големи оръжия за "убийство на самолетоносачи" на Китай
Как Испания поддържа своите фрегати F100 актуални до 2045 г.
Гуинет Полтроу се оплака - съпругът ѝ мрази Коледа
Тръмп ще направи обръщение към нацията утре
Тръмп подписа рекорден брой изпълнителни заповеди през 2025 година