Емисиите на въглероден диоксид при новите микробуси и пикапи не са намалели от три години поради ниските цели на Европейския съюз (ЕС), показва ново проучване на Transport & Environment (T&E).
Според изчисленията регулациите на ЕС за емисиите в сегмента са толкова разхлабени, че повечето производители на автомобили могат да ги спазват без да продават превозни средства с нулеви емисии. С увеличението на доставките по домовете около пандемията от коронавирус през последната година микробусите и пикапите се превърнаха в източникът на емисии в европейския транспортен сектор, където замърсяването нараства с най-бързи темпове.
„Изправени сме пред опасен коктейл от нарастващи продажби на ванове и високи емисии при вановете. Стандартите, влезли в сила в началото на 2020 г., трябваше да направят микробусите по-чисти. В случая на Volkswagen, емисиите на групата дори се увеличават. С тези слаби цели за въглеродния диоксид, бумът в електронната търговия се превръща в кошмар за нашата планета", споделя Джеймс Никс, мениджър с ресор „Товарен транспорт“ в Transport & Environment.
ванове
Емисиите в сегмента на микробусите и пикапите са нараснали с 58% от 1990 г. досега. В същото време продажбите на ванове се увеличават с почти 60 на сто от 2012 г.
Само 2% от продадените през миналата година микробуси са били електрически. Делът на електрическите микробуси от продажбите в сегмента през 2029 г. се очаква да остане между 2% и 9 на сто, освен ако ЕС не повиши целите си за емисиите, според анализа на T&E. Според изчисленията в момента по-малките електрически ванове вече са по-евтини за въвеждане в експлоатация, отколкото конвенционалните аналози, като от T&E посочват, че до 2026 г. електрическите микробуси и пикапи, без значение от габаритите, ще се предлагат на по-ниски цени от тези с двигатели с вътрешно горене.
ванове2
„Електрическите микробуси имат своята икономическа логика. Но производителите нямат стимул да ги продават. Това води до безсмислено замърсяване. Предстоящият преглед на стандартите за емисиите при вановете дава на ЕС уникалната възможност да увеличи целите и да стимулира налагането на електрическите микробуси", подчертава Никс.
T&E изчислява, че настоящата цел за 2030 г., намаление на емисиите с 31%, трябва да бъде изтеглена във времето до 2027 г., след което постепенно да се повишава до 2035 г. Това трябва да се комбинира с целите за стимулиране на продажбите на електрически ванове, за да се ускори производството, така че ЕС да може постепенно да прекрати продажбите на всички нови микробуси и пикапи, използващи изкопаеми горива през 2035 г.


Задържаха мъж за излъчване на съобщение за радиоактивно замърсяване във Варна
Два протеста се очакват тази вечер в Триъгълника на властта
Тъжна вест! Почина Боян Радев
Хороскоп за 19 декември 2025
Виц на деня - 18 декември
Петролът поскъпва с фокус върху блокадата на Венецуела и руските санкции
Как китайският износ подкопава бъдещето на поколението Z в Азия
Изкуственият интелект захранва икономиката на Тръмп, но избирателите се тревожат
Ердоган моли Путин да си прибере С-400, за да спечели благоразположението на САЩ
Standard Chartered за AI рисковете
Автономната система на Teslа спаси човек с инфаркт
Audi връща А4 – какво да очакваме
Автомобилите с най-добри аудио системи
Mercedes разкри подробности за китайския мотор в новия CLA
Как евтина тръба спестява сериозна сума от гориво
Земетресение с магнитуд 4 в морето край Дубровник
Детски психолог: Камерите не решават проблема, трябва да се изгради доверие
Производителят за кашата с арсен: БАБХ не познава регламента, умишлено ни дискредитират
Администрацията на Тръмп се подигра на Байдън
Епъл - копие на майка си Гуинет Полтроу