Китайската компания Envision Group сви размера на планирания завод за батерии за електрически превозни средства в Северна Франция - проект, разработван с фокус върху автомобилния концерн Renault SA, съобщава Bloomberg.
Envision AESC, звеното за батерии на базираната в Шанхай компания-майка, се стреми да осигури за обекта производствен капацитет от 30 гигаватчаса годишно или повече до 2029 г.. По-рано тази година компанията прогнозира, че съоръжението може да притежава капацитет 43 гигаватчаса до края на десетилетието.
Понижението следва решение за изграждане на съоръжението на паркинг в близост до монтажния завод на Renault в Дуе, а не в съседна гориста местност, както първоначално се смяташе. Промяната е свързана с избягването на усложнения, свързани с екологичните регулации, споделя Аюми Куросе, ръководител на проекта в Envision.
Заводът за батерии на Envision е един от двата конкуриращи се проекта в района – групата Stellantis NV инвестира в подобна фабрика, която трябва да снабдява производителите на автомобили, фокусирани върху електрическите автомобили. Плановете за изграждане на съоръженията са подкрепени от държавни субсидии и се радват на силна политическа подкрепа, защото гарантират нови работни места.
В Германия Tesla Inc. се сблъсква със забавяне при изграждането на своята гигафабрика край Берлин поради съдебни искове от екологични групи, загрижени за защитата на питейната вода и дивата природа.
Envision планира да започне производство в обекта до края на 2024 г., като първоначалният годишен капацитет от 9 гигаватчаса ще бъде предназначен изцяло за Renault. Във фабриката ще работят до 1200 души.
В момента Envision планира да изгради три съоръжения с капацитет от 9 гигаватчаса всяко и една по-малка фабрика от 4,5 гигаватчаса. Една от причините, поради които компанията е избрала Северна Франция, е достъпът до нисковъглеродна електроенергия от атомни електроцентрали и вятърни турбини.
Renault заяви, че ще се нуждае от 24 гигаватчаса клетки за батерии годишно от Envision до края на десетилетието.
Компанията преговаря с най-малко пет други автомобилни производители в Европа за доставка на батерии.
Renault също си партнира с френския стартъп Verkor за производството на батерии за своите електрически превозни средства. Verkor заяви през юни, че планира да изгради фабрика с капацитет от 16 гигаватчаса във Франция, като 10 гигаватчаса вече са резервирани за Renault.


Как ще подаваме данъчни декларации след приемане на еврото?
Умеров: Постигнахме реален напредък по време на разговорите в Берлин
Нов астероид и мистериозен обект приближават Земята през декември 2025
Броят на левовете в обращение намалява
Башар Асад живее в „луксозно изгнание“ в Москва
На мен няма да ми се случи: Под 10% от имотите в България са застраховани
Макрон рискува да погребе завинаги споразумението с Меркосур
Дебатът на пазара на облигации за курса на Фед през 2026 г. набира скорост
Руският петрол се продава с "най-голяма" отстъпка в Китай след санкциите
ЕС: Китай започва издаване на общи лицензи за редкоземни елементи
Кой печели и кой губи на българския пазар през 2025
Шофьорка обърка педалите и скочи в пълен с хора басейн
Jeep Wrangler получи специална версия
Как Tesla печели невидимата война срещу шума
Пет коли, в които да инвестирате догодина
Михайлова: Не чувам никой да казва, че има желание да състави правителство
Оръжейни доставки за $21 млрд.: САЩ все още бавят превъоръжаването на Република Китай
Линдзи Лоън призна на какво я е научил съпругът ѝ
Защо на Турция не може да се има доверие в Газа?