Основният завод на автомобилния концерн Volkswagen Group във Волфсбург, Германия, може да се сблъска с исторически ниски нива на производство през тази година, като се нуждае от ускорено преоборудване за изграждане на електрически превозни средства, за да остане конкурентоспособен, съобщава Automotive News Europe, цитирайки представители на работническия съвет на групата.
Производството на електрическия седан Trinity се очаква да стартира във Волфсбург едва през 2026 г., с което ще се забави осигуряването на достатъчно производствена дейност за обекта, заявиха ръководителят на работническия съвет на Volkswagen Даниела Кавало и нейният заместник Херардо Скарпино.
„Това място се нуждае от по-бърз път към електрическата мобилност“, изтъква Кавало.
По нейните думи проектът Trinity трябва да бъде изтеглен във времето до 2024 г., съобщава германският вестник Braunschweiger Zeitung.
Глобалният недостиг на чипове възпрепятства производството в голямата фабрика, която произвежда средно около 780 хил. автомобила годишно през последните 10 години и е разположена на площ, сравнима с тази на Монако.
Volkswagen обяви в края на миналата седмица, че ще съкрати работното време в завода през първите две седмици на октомври, като в нея ще работи само една производствена линия, изграждаща моделите Golf, Touran, Tiguan и Seat Tarraco.
Изпълнителният директор на групата Херберт Дийс иска да направи конкурентоспособна фабриката Волфсбург спрямо тази на Tesla, която в момента се строи край Берлин и е планирано да стартира производство в началото на следващата година. Дийс планира да обнови съоръжението във Волфсбург чрез най-модерните технологии и да произвежда електрически коли.
Поради продължаващия недостиг на полупроводници в световен мащаб продукцията във Волфсбург тази година може дори да падне под нивото от 2020 г., когато пандемията от COVID-19 сви производството до малко под 500 хил. автомобила. Първоначалната цел на групата, договорена с работническите съюзи преди пет години, е за производство на най-малко 820 хил. автомобила за 2020 г.
Volkswagen също така обяви, че изгражда нов завод за батерии за електрически превозни средства в китайския град Хъфей. Заводът ще бъде въведен в експлоатация през 2023 г. Концернът заяви, че ще инвестира повече от 140 млн. евро в съоръжението до 2025 г. Първоначалният производствен капацитет ще бъде от 150 хил. до 180 хил. батерии годишно, предназначени за местно производство на електромобили.
Чрез изграждането на капацитет за производство на батерии компанията иска да подсигури доставките на компоненти за своите електромобили, като част от плана си да стане най-големият производител на електрически коли в света до 2025 г., измествайки от първото място Tesla.


ПСЖ спечели Интерконтиненталната купа
НС прие на второ четене промени в Закона за ДДС
Младежи, участвали в антиправителствените протести, създадоха инициатива "СТОП"
Мъж беше прегазен от три коли на АМ "Тракия"
Желязков: Очевидно е, че отиваме на избори
Проф. Спасов: България има нужда от малки модулни реактори за балансиращи мощности
Прекрояването на доктрината на САЩ за Латинска Америка е ужасна геополитика
Ziemba очаква AI да подкрепи търсенето на газ през 2026
Ziemba: Ситуацията около Венецуела ще се отрази на Русия, Иран
Ziemba: Следим предлагането на петрол и от Гвиана
Как евтина тръба спестява сериозна сума от гориво
Главният дизайнер на Mercedes напуска
Нова технология разпознава пияните шофьори зад волана
Отмяна на забраната на ДВГ – какво означава това за шофьорите?
Ford обяви промени в стратегията и отписа 20 милиарда долара
Коледни подправки за баланс на кръвната захар
Американските суперносачи отново са в сила в Тихия океан
Задържаха над 180 000 къса нелегални цигари край "Дунав мост 2"
Синът на Нели и Ашанти вече е проходил
Какво знаем за руската офанзива в Сиверск, ключов пост в Донбас ВИДЕО