Разрастващото се подразделение за камиони на германската група Daimler AG ще се включи в търговията на борсата във Франкфурт, осъществявайки планираното си отделяне, което трябва да повиши пазарната оценка на най-големия производител на тежкотоварни превозни средства в света и лидера при луксозните автомобили Mercedes-Benz, съобщава Bloomberg.
Daimler Truck AG и Mercedes се надяват, че тяхното разделяне ще позволи на двете компании да ускорят своя преход към електрическа и автономна мобилност. Разцепването на Daimler слага край на над вековния бизнес под един покрив.
Инвеститорите очакват листването на Daimler Truck да доведе до по-голяма прозрачност и да ускори преструктурирането на концерна в Европа, където високите разходи притискат възвръщаемостта. Анализаторите на Jefferies, водени от Химаншу Агарвал, изчисляват, че капиталът на компанията може да бъде оценен на до 44 млрд. евро.
„Като се имат предвид амбициите за покачване на рентабилността на Daimler Truck, ние вярваме, че той ще се търгува по-близо до Volvo AB“, отколкото до Traton SE на Volkswagen AG, изтъква Агарвал.
Изключването на производителя от германския индекс DAX може да доведе до спад в цената на акциите в началото на търговията, добавя анализаторът.
Отделянето на звеното за камиони е най-важната стратегическа стъпка на Daimler след продажбата на Chrysler през 2007 г. и ключов елемент от стремежа на главния изпълнителен директор Ола Калениус да трансформира производителя в по-пъргава компания. Печалбите и цената на акциите на Daimler започнаха да намаляват в края на 13-годишното управление на неговия предшественик Дитер Цетше, принуждавайки Калениус да извърши смели промени, докато цялата индустрия се насочва към по-чиста и интелигента мобилност.
Въпреки че стремежът на Mercedes към електрифициране на портфолиото е в разгара си, технологии като водородни горивни клетки се очаква да играят по-голяма роля при камионите и логистичния сектор. Daimler заяви, че и двете звена остават отворени за сътрудничество.
Daimler Truck представи напълно електрическа версия на своя модел Actros през юни, като с това отправи предизвикателство към Tesla Inc., докато американската компания все още не успява да пусне в продажба своя Semi.
Германският съперник на Daimler Traton наскоро смени двама представилите на своето ръководство, като това е второто подобно разтърсване на бизнеса след разочароващото IPO през 2019 г.
След разделянето Mercedes ще запази 35-процентен дял в звеното за камиони и ще се надява бизнесът да влезе в рамките на DAX през първото тримесечие на следващата година.


ПСЖ спечели Интерконтиненталната купа
НС прие на второ четене промени в Закона за ДДС
Младежи, участвали в антиправителствените протести, създадоха инициатива "СТОП"
Мъж беше прегазен от три коли на АМ "Тракия"
Желязков: Очевидно е, че отиваме на избори
ЕС иска правила "Купувай европейско" за заема на руски активи за Украйна
Проф. Спасов: България има нужда от малки модулни реактори за балансиращи мощности
Прекрояването на доктрината на САЩ за Латинска Америка е ужасна геополитика
Ziemba очаква AI да подкрепи търсенето на газ през 2026
Ziemba: Ситуацията около Венецуела ще се отрази на Русия, Иран
Как евтина тръба спестява сериозна сума от гориво
Главният дизайнер на Mercedes напуска
Нова технология разпознава пияните шофьори зад волана
Отмяна на забраната на ДВГ – какво означава това за шофьорите?
Ford обяви промени в стратегията и отписа 20 милиарда долара
Жертви и ранени в Ростов след украински удар по танкер
7 ритуала за съживяване на любовта
Може ли някой да спре популистката десница в Европа?
Хайди Клум и 20-годишният ѝ син от Сийл - Хенри - красят корицата на модно списание
Ето как Тейлър Суифт отпразнува своя 36-и рожден ден