Китайската група Geely Holding и френският автомобилен концерн Renault ще обявят скоро споразумение за обособяване на съвместно предприятие за производство на хибридни автомобили в Южна Корея и ще разгледат възможността за безмитен износ за САЩ, споделят пред Ройтерс източници, запознати с темата.
Сделката, по която се работи от началото на годината и която ще включва съвместни операции в Китай, ще позволи на Renault да подкрепи своя буксуващ бизнес в Южна Корея и да засили присъствието си в Азия.
Френският концерн, който напусна Китай миналата година, ще се върне обратно на най-големия автомобилен пазар в света, като създаде нова марка хибридни автомобили, която ще се управлява съвместно с Geely, изтъкват източниците.
Очаква се Geely да работи с Renault, за да изготви нова гама от чисти автомобили, които използват така наречената компактна модулна архитектура (CMA) на китайската компания.
Renault ще се съсредоточи върху дизайна на превозните средства, продажбите и маркетинга на новата марка в Китай, добавят източниците.
За Geely сделката може да означава производствена база в Южна Корея и достъп до завода за сглобяване на автомобили на Renault в страната, където последният произвежда и продава коли повече от две десетилетия чрез местна марка, управлявана съвместно със звено на Samsung Group.
Моделът, който Geely планира да произвежда в завода на Renault в пристанищния град Пусан, е SUV-ът 01 на звеното на китайската компания Lynk & Co 01, посочва един от източниците.
Моделът 01 в момента се предлага в три варианта на задвижване - бензин, конвенционален бензиново-електрически хибрид и плъгин електрически хибрид.
Все още не е ясно коя версия ще се произвежда в Пусан.
Целта е да се измести производството на някои хибридни превозни средства на Lynk в Южна Корея, добавят източниците, което предполага, че компаниите ще подредят местните доставки на части.
Geely вероятно ще може да навлезе на американския пазар през „задната врата“ чрез тази сделка.
Китайският автомобилен производител разглежда възможността да се възползва от споразумението за свободна търговия на Южна Корея със САЩ и да изнася своите автомобили с марка Lynk & Co на втория по големина автомобилен пазар в света.
В Южна Корея Renault ще се опита да подсили бизнеса си, като произвежда собствени версии на определени автомобили Lynk & Co в завода си в Пусан.
Renault Samsung Motors, в която Renault държи 80%, изпитва затруднения през последните години. Продажбите, включително износа, са намалели почти наполовина от 2017 г. до 116 хил. автомобила през миналата година. Продажбите до ноември тази година възлизат на общо 120 хил. автомобила.


Кои са седемте най-горещи дестинации в света за 2026-та?
Илон Мъск е първият човек в историята, чието нетно богатство надхвърля 600 млрд. долара
19-годишен българин е загинал на фронта в Украйна
Сушата предизвиква срутвания на земята и отромни дупки в Турция
Тръмп и глобалната „бролигархия“ — сливането на властта, парите и семейните интереси
Китай облекчава митата върху вноса на свинско месо от ЕС в окончателно решение
Европа отменя забраната за двигателите с вътрешно горене
Защо Chase на J.P. Morgan и дигиталните му съперници обожават Германия
„България Еър“ и Летище „Васил Левски“ – София посрещнаха 8-милионния пътник за 2025 година
Българският имотен пазар – добри, лоши и зли практики
Китайците нямат спиране – ще участват в 24 часа на Льо Ман
Трябва ли да се сменят и сензорите за следене на налягането с гумите
Световната автомобилна индустрия изпадна в дълбока криза
5 мита за SUV, които е време да изчезнат
Renault слага край на най-малко известната си марка
Само една жена в новото чешко правителство
Петте най-големи оръжия за "убийство на самолетоносачи" на Китай
Как Испания поддържа своите фрегати F100 актуални до 2045 г.
Гуинет Полтроу се оплака - съпругът ѝ мрази Коледа
Тръмп ще направи обръщение към нацията утре