Френският автомобилен концерн Renault Group придоби 21-процентен дял в Whylot, компания, която разработва електродвигател с аксиален поток - иновативна технология, която обещава по-голяма енергийна плътност на килограм тегло спрямо сегашните проекти, съобщава Automotive News.
Малко преди това Renault обяви стратегическо партньорство с Whylot, която е основана през 2011 г. и е базирана в Южна Франция.
Компаниите планират да разработят и комерсиализират двигател с аксиален поток за изцяло електрически и хибридни превозни средства, като се очаква техният продукт да се появи на пазара през 2025 г.
Renault споделя, че двигател с аксиален поток може да спести 2,5 грама въглероден диоксид на километър в хибриден автомобил.
1
Електродвигателите, използвани в превозните средства днес, представляват двигатели, при които посоката на магнитните потоци е перпендикулярна на оста на въртене. В двигател с аксиален поток тези потоци са успоредни на оста на въртене.
Предимствата на двигателите с аксиален поток включват по-малък (къс) магнитен път, по-малък размер и по-голяма ефективност.
2
Подредената конструкция на двигател с аксиален поток, в сравнение с цилиндричната конструкция на двигател с радиален поток, също означава, че първият може да бъде монтиран на главината на колелото.
Според Whylot настоящите предизвикателства пред разработването на двигатели с аксиален поток включват много висока линейна скорост, която налага висока механична сила върху магнитите; високи работни температури, които налагат внедряването на сложна и скъпа охладителна система; и необходимостта от разработване на техники за масово производство.
3
Други автомобилни производители също се надяват да комерсиализират двигателите с аксиален поток. Миналата седмица Daimler обяви, че ще произвежда свои собствени двигатели с аксиален поток в кампуса си за електрически технологии в Берлин, след като придоби това лято YASA, британска технологична компания за електрически двигатели.
Двигателите с аксиален поток биха могли да привлекат вниманието на производителите на суперавтомобили, като Ferrari, които се обърнаха към YASA, за да се договорят за доставки на двигатели с радиален поток.


ПСЖ спечели Интерконтиненталната купа
НС прие на второ четене промени в Закона за ДДС
Младежи, участвали в антиправителствените протести, създадоха инициатива "СТОП"
Мъж беше прегазен от три коли на АМ "Тракия"
Желязков: Очевидно е, че отиваме на избори
Ердоган моли Путин да си прибере С-400, за да спечели благоразположението на САЩ
Standard Chartered за AI рисковете
Какви мечки? Анкета на BofA показа растящ оптимизъм сред инвеститорите за 2026 г.
Розенбърг от Blackrock: Пазарите реагираха на данните за безработицата
ЕС иска правила "Купувай европейско" за заема на руски активи за Украйна
Как евтина тръба спестява сериозна сума от гориво
Главният дизайнер на Mercedes напуска
Нова технология разпознава пияните шофьори зад волана
Отмяна на забраната на ДВГ – какво означава това за шофьорите?
Ford обяви промени в стратегията и отписа 20 милиарда долара
Заради агресията на САЩ: Венецуела поиска извънредно заседание на Съвета за сигурност на ООН
Сенатът на САЩ утвърди за шеф на НАСА милиардера Айзъкман
Времето днес: Ниска облачност преди обяд, след това слънце
Скандал на "Мис Вселена": отнеха титлата заради расизъм
Изумителен руски вратар спаси 4 дузпи и донесе титла на ПСЖ