Френският автомобилен концерн Renault повиши перспективите си за годината, докато се опитва да приключи със скъпото изтегляне от Русия, което доведе до загуба за първото полугодие, съобщава Bloomberg.
Компанията очаква оперативна възвръщаемост на групата от над 5% спрямо предишната цел от 3%, след като новите модели и по-доброто ценообразуване са подобрили рентабилността, заяви Renault в петък. По-лошата от очакваното нетна загуба от 1,36 млрд. евро се дължи на отписването за 2,2 млрд. евро на стойността на дейността в Русия.
„Въпреки всички препятствия, свързани със спирането на дейността в Русия, кризата с полупроводниците и инфлацията при разходите, групата продължава да подобрява оперативното си представяне“, каза главният изпълнителен директор Лука де Мео.
Благодарение на по-добрите перспективи за годината Де Мео може да постигне целта за рентабилността за средата на десетилетието от 5% години по-рано.
Подобно на конкурентите си Renault печели от това, че продава по-малко автомобили на по-високи цени заедно с обновеното си портфолио, което включва моделите Megan и Arkana E-Tech. Renault запази предишната си прогноза, че недостигът на чипове ще изтрие производството на около 300 хил. автомобила тази година. Продажбите на превозни средства са намалели с около 30% до около 1 млн. през периода заради изтеглянето от Русия, която бе вторият по големина пазар на компанията, и неспособността да произвежда някои превозни средства заради недостиг на компоненти.
Подобреният марж на Renault от 4,7% за първото полугодие все пак е под двуцифрения резултат, обявен в четвъртък от по-големия европейски конкурент Stellantis за същия период.
Производителят повиши и насоките си за автомобилния оперативен свободен паричен поток за годината до над 1,5 млрд. евро – сериозен скок спрямо предишната „негативна“ прогноза.
Renault е направила предсрочно изплащане на 1 млрд. евро по обезпечен от държавата пандемичен заем и планира същата стъпка през втората половина, обещавайки да изплати целия кредит до края на 2023 г. „най-късно".
Като част от преминаването към електрически автомобили производителят планира да раздели бизнесите с електрически батерии и с двигатели с вътрешно горене, обещавайки да предостави детайли през есента.
Ходът ще цели да спечели обратно изгубени позиции за сметка на конкурентите Volkswagen и Stellantis. Renault разчита сериозно на основния си европейски пазар и на японския си партньор Nissan Motor, който също излиза от труден период.


Украйна издирва Филип Киркоров, а той заяви: Всички знаят къде да ме намерят
Асоциацията на банките със съвети за преминаването към евро
Желязков в Хелзинки: Сигурността на Източния фланг трябва да бъде повишена
Много е вероятно да имаме кална Коледа без сняг
Василев успокои, че удължителният бюджет не представлява риск за пенсиите
Как ASML оформиха индустрията на AI чиповете
Нямате нужда от казино, имате Нюйоркската фондова борса
Шефчович за глобите и регулациите за компании от САЩ
Шефчович: Със САЩ преговаряме на ниво екипи
Европейците държат 3 пъти по-голям дял парите си в банки от американците
Китайците нямат спиране – ще участват в 24 часа на Льо Ман
Трябва ли да се сменят и сензорите за следене на налягането с гумите
Световната автомобилна индустрия изпадна в дълбока криза
5 мита за SUV, които е време да изчезнат
Renault слага край на най-малко известната си марка
Песков: Русия се стреми към дългосрочен мир
"България Еър" и Летище "Васил Левски" – София посрещнаха 8-милионния пътник за 2025 година
Бензема нае Лувъра за 12 000 евро за среща с приятелката си
Френският съд реши: ПСЖ ще плати на Мбапе $60 милиона
Полицията осуети имотна измама за стотици хиляди левове