Френският автомобилен концерн Renault SA се стреми да намали разходите за батериите за своите електромобили с 60% през следващото десетилетие, тъй като компанията увеличава производството на електрически превозни средства в Европа в отговор на по-строгите регулации на въглеродните емисии, съобщава Bloomberg.
Renault също така планира да намали разходите за своите електродвигатели с 30%, да ги направи по-компактни и да увеличи пробега, казва се в изявление на компанията в сряда.
„Марката Renault има за цел да предостави най-зеления микс на европейския пазар през 2025 г., с над 65% електрически и електрифицирани превозни средства в микса от продажби и до 90% електрически превозни средства с батерии през 2030 г.“, изтъкват от компанията.
Намиращия се в затруднение относно рентабилността автомобилен производител прави голям залог за електромобилите, като по-рано тази седмица разкри планове за осигуряване на батерии за бъдещите си електромобили, произведени във Франция. Китайският разработчик Envision Group се съгласи да инвестира 2 млрд. евро за изграждането на фабрика за батерии в Северна Франция, която ще снабдява електромобилите на Renault.
Renault, която отчете рекордна загуба през миналата година, също планира да придобие дял от около 20% във френския стартъп Verkor, който се фокусира върху силовите агрегати, и може да се присъедини към предприятие, наречено ACC, оглавявано от местния конкурент Stellantis NV и TotalEnergies SE.
В началото на месеца стана ясно, че френският концерн ще комбинира три от своите заводи в Северна Франция, за да образува производствен хъб за електрически автомобили. Това ще понижи производствените разходи и ще осигури годишен капацитет от 400 хил. превозни средства до 2025 г.
Обединеният завод, известен като Renault ElectriCity, ще доведе до създаването на 700 нови работни места, разпределени в различните обекти, в които в момента работят близо 5000 души, до средата на десетилетието.
Renault се стреми да намали разходите, включително чрез съкращения на работните места, тъй като се опитва да повиши своята рентабилност.
Електрическите автомобили остават по-скъпи за производство от традиционните превозни средства. Renault иска да намали производствените разходи до 3-4 процента от продажната цена на автомобилите, но остава далеч от тези нива, добавя Биондо.
През първото тримесечие приходите на френския концерн неочаквано се свиха с 1,1% до 10 млрд. евро, тъй като компанията изостава от своите европейски конкуренти при възстановяването от пандемията от коронавирус.


До края на тази година трябва да бъде възложено техническо обследване на Аспаруховия мост
ДПС-НН се срещна с Радев: Този парламент е приключил своя политически живот
Излъчиха първенците в Общинските ученически игри във Варна
Ето къде няма вода във Варна днес
"Възраждане" при Радев: Ние, българите, искаме нови избори
Младите се лъжат, че контролират информацията. Залагат и губят всичко
Blackrock смята, че 2026г ще е година на диференциация
Миран от Фед каза, че инфлацията е близо до целта
ЕС затяга санкциите срещу Беларус след хода на САЩ да привлече Минск
След протеста: Идват битки за честни избори, правосъдие и прозрачност във всичко
ID. Polo - избор от 4 двигателя и цена под 25 000 евро
Audi възражда легенда от 90-те години
Топ 10 на най-бавните коли от 0 до 100 км/ч
Maserati се отказа от 4-цилиндровия си мотор
Завръщането на Skoda Fabia RS зависи от успеха на друг модел
Време за промени в ИК има, машините могат да върнат доверието в гласуването
Сигнал за бомба на летището в Сараево, има евакуирани
Русия заяви, че е поела пълен контрол над ключовия град Купянск
3 витамина, които са важни за женското здраве