Френският автомобилен концерн Renault SA определи цели за подобряване на рентабилността в продължение на няколко години и разшири плановете за намаляване на разходите, след като главният изпълнителен директор Лука де Мео изложи своята визия за трансформация на изпадналия в затруднено положение производител, част от алианса, в който влизат още японските компании Nissan Motor Co и Mitsubishi Motors.
Renault се насочва към над 3-процентен марж на оперативната печалба до 2023 г. и достигане на 5% марж две години по-късно, става ясно от изявление на компанията. Оперативният марж на концерна достигаше 4,8% през 2019 г., преди Renault да натрупа рекордни загуби в разгара на пандемията, припомня Bloomberg.
Концернът също дава допълнителен тласък на плановете си за намаляване на разходите, като се насочи към свиване с 2,5 млрд. евро до 2023 г. и понижение с 5 млрд. евро до 2025 г.
Рено
Де Мео, който се прехвърли от Volkswagen AG в Renault преди шест месеца, търси начини да се справи с големите загуби на Renault, докато компанията все още се ориентира в условията на намаляващи продажби на автомобили заради пандемията и скъпия преход към електрическите превозни средства.
Роденият в Италия ръководител на френската група планира да изгради наново Renault върху четири основни стълба: едноименната марка автомобили, бюджетния бранд Dacia, звеното Alpine и новата мобилност.
Ограничаването на разходите, определено още преди пристигането на Де Мео, включва елиминиране на 14 600 работни места, намаляване на производствения капацитет с една пета и фокус върху стойността пред обема, агресивно преследван от бившия лидер на алианса Карлос Гон.


Как ще подаваме данъчни декларации след приемане на еврото?
Умеров: Постигнахме реален напредък по време на разговорите в Берлин
Нов астероид и мистериозен обект приближават Земята през декември 2025
Броят на левовете в обращение намалява
Башар Асад живее в „луксозно изгнание“ в Москва
На мен няма да ми се случи: Под 10% от имотите в България са застраховани
Макрон рискува да погребе завинаги споразумението с Меркосур
Дебатът на пазара на облигации за курса на Фед през 2026 г. набира скорост
Руският петрол се продава с "най-голяма" отстъпка в Китай след санкциите
ЕС: Китай започва издаване на общи лицензи за редкоземни елементи
Кой печели и кой губи на българския пазар през 2025
Шофьорка обърка педалите и скочи в пълен с хора басейн
Jeep Wrangler получи специална версия
Как Tesla печели невидимата война срещу шума
Пет коли, в които да инвестирате догодина
Михайлова: Не чувам никой да казва, че има желание да състави правителство
Оръжейни доставки за $21 млрд.: САЩ все още бавят превъоръжаването на Република Китай
Линдзи Лоън призна на какво я е научил съпругът ѝ
Защо на Турция не може да се има доверие в Газа?