Националната администрация за безопасност на движението по пътищата на САЩ (NHTSA) рязко увеличи в неделя размерна на наказанията за автомобилните производители, чиито превозни средства не отговарят на изискванията за горивна ефективност, съобщава Ройтерс.
Това решение представлява своеобразна победа за Tesla Inc., тъй като компанията произвежда само електрически превозни средства. В същото време традиционните автоконцерни са изправени пред риска да плащат глоби в размер на стотици милиони долари.
Според NHTSA решението „увеличава отговорността на производителите за нарушаване на националните стандарти за икономия на горивото“, а увеличението на наказанието „стимулира производителите да търсят подобрения на икономията на гориво“.
Администрацията на бившия президент на САЩ Доналд Тръмп забави въвеждането на регламент, който удвоява размерна на наказанията за автомобилните производители, които не изпълнят изискванията за средна корпоративна икономия на гориво (CAFE), който обхваща периода от 2019 г. насам.
Окончателното правило на NHTSA, което влиза в сила 60 дни след публикуването му, въвежда тези по-високи наказания и ги увеличава допълнително за колите, произведени през 2022 г.
Окончателната регулация беше подписана в четвъртък от служители на NHTSA.
Размерът на глобата се увеличава от 5,5 долара на 14 долара за всяка 0,1 миля на галон (mpg), с която превозните средства изостават от стандартите за икономия на горивото, като наказанието се прилага за всяко едно превозно средство, което заплашва концерните от солени глоби при положение, че те произвеждат милиони автомобили всяка година за американския пазар.
Автомобилните производители протестират срещу увеличаването на наказанията през 2016 г., предупреждавайки, че това може да засили разходите на индустрията с поне 1 млрд. долара годишно. Очаква се решението да коства на Stellantis, компанията майка на Chrysler, до 572 млн. долара, според предварителните оценки на компанията.
Онези концерни, чиито превозни средства постигат по-високи нива на икономия на горивото, могат да продават кредити на автомобилните производители, които не отговарят на правилата. Такъв е случаят с Tesla, която отчита милиони долари приходи от продажба на кредити както в САЩ, така и в Европа.
NHTSA изчислявам че за 2019 г. година производителите на автомобили ще дължат 294 млн. долара при новия размер на глобата, в сравнение със 115,4 млн. долара при предишната ставка.
През август регулаторът предложи повишаване на изискванията за икономията на гориво с 8% годишно за 2024 до 2026 г. Очаква се NHTSA да издаде окончателните си правила с хоризонт до 2026 г. тази седмица.


Мехмед Дикме предрича сблъсък между Борисов и Пеевски
Киселова каза в прав текст кое е съборило кабинета
Ива Митева: ИТН прекрачиха една граница, от която няма връщане назад
Над 20-километрова колона от тирове на границата
101 проверки на обекти и лечебни заведения извърши РЗИ за седмица
Рекордна цена на медта: Идва криза в предлагането точно когато пристига AI бумът
Нещата не вървят добре за Netflix и Елисън в битката им за Warner Bros.
Как Toyota се оказа изключение от тенденцията в Китай
Защо Тайланд и Камбоджа продължават да водят една и съща война
Украйна предлага да се откаже от исканията си за членство в НАТО
Нов радар за 230 000 евро всява ужас сред шофьорите
Смартфонът се оказва по-важен от двигателя
Сбогувахме се с тези коли през 2025
Плюсове и минуси на газовата уредба при дизеловите двигатели
Поредното изискване на ЕС вдига цената на новите автомобили
Кристъл Палас притисна Сити, но въпреки това “гражданите” победиха
Доц. Киселова: Лоша комуникация, силно его и липса на правила бутнаха кабинета
Дрифтаджия с “Мерцедес” кара с над 303км/ч ВИДЕО
WSJ: Пийт Хегсет и неговият "Зомби-рейгънизъм"
Радев за атаката в Сидни: Нека помним поуките от миналото