Южнокорейският технологичен разработчик SK Innovation планира да увеличи годишния си производствен капацитет за батерии до 200 гигаватчаса (ГВтч) през 2025 г., което представлява ръст от 60% спрямо обявената по-рано цел от 125 ГВтч, съобщава Automotive News Europe.
SK, която разполага с обекти за производство на батерии в САЩ, Унгария, Китай и Южна Корея, в момента работи с годишен капацитет от около 40 ГВтч.
Южнокорейската компания също заяви, че обмисля да отдели и да листне своя бизнес с батерии, отговаряйки на предизвикателството на конкурента LG Chem, чието звено за батерии също е планирано да излезе на борсата през тази година.
Този ход, обявен от главния изпълнителен директор на SK Ким Джун в четвъртък, е свързан с продължаващото налагане на електромобилите в глобален план и ускореното развитие на плановете на автомобилните концерни да електрифицират своята продукция.
Глобалното търсене на електромобили нараства със 70 на сто през тази година, според данни на HIS Markit, след като през 2020 г. бяха доставени 2,5 млн. електрически превозни средства.
"Не сме решили как да разделим бизнеса с батерии ... необходими са доста ресурси за по-нататъшно разрастване на нарастващия ни бизнес с батерии, затова разглеждаме отделянето като един от начините за осигуряване на ресурси", споделя Ким, добавяйки, че се обсъжда дали да бъде осъществено листване само в Nasdaq или да бъде направено двойно листване в САЩ и Южна Корея.
Анализатори заявиха, че без бизнеса с батерии, SK просто ще остане със своя конвенционален нефтохимичен бизнес, който инвеститорите не намират за толкова привлекателен.
През септември конкурентът LG Chem заяви, че ще отдели бизнеса си с батерии, който доставя продукция за Tesla и General Motors, в нова компания, наречена LG Energy Solution. Според изчисленията евентуално IPO ще донесе на звеното между 10 и 1 млрд. долара.
Конгломератът SK Group обмисля и други видове диверсификация на бизнеса. В началото на месеца компанията обяви, че ще изгради комплекс за производство на водород в Улсан, където се намира и производствената база на автомобилния концерн Hyundai Motor, с цел да превърне града в хъб за доставка на зелено гориво.
Компанията от групата SK Gas ръководи проекта, в който ще бъдат инвестирани 2,2 трлн. вона (1,97 млрд. долара) за пет години. SK също така планира да инсталира 100 зарядни станции за водород в Южна Корея до края на десетилетието.
През май Ройтерс съобщи, че SK Innovation и американският автомобилен концерн Ford ще създадат съвместно предприятие за производство на батерии в САЩ, за да подкрепят усилията на американското правителство в подкрепа на електромобилността в страната.


ПСЖ спечели Интерконтиненталната купа
НС прие на второ четене промени в Закона за ДДС
Младежи, участвали в антиправителствените протести, създадоха инициатива "СТОП"
Мъж беше прегазен от три коли на АМ "Тракия"
Желязков: Очевидно е, че отиваме на избори
Ердоган моли Путин да си прибере С-400, за да спечели благоразположението на САЩ
Standard Chartered за AI рисковете
Какви мечки? Анкета на BofA показа растящ оптимизъм сред инвеститорите за 2026 г.
Розенбърг от Blackrock: Пазарите реагираха на данните за безработицата
ЕС иска правила "Купувай европейско" за заема на руски активи за Украйна
Как евтина тръба спестява сериозна сума от гориво
Главният дизайнер на Mercedes напуска
Нова технология разпознава пияните шофьори зад волана
Отмяна на забраната на ДВГ – какво означава това за шофьорите?
Ford обяви промени в стратегията и отписа 20 милиарда долара
Заради агресията на САЩ: Венецуела поиска извънредно заседание на Съвета за сигурност на ООН
Сенатът на САЩ утвърди за шеф на НАСА милиардера Айзъкман
Времето днес: Ниска облачност преди обяд, след това слънце
Скандал на "Мис Вселена": отнеха титлата заради расизъм
Изумителен руски вратар спаси 4 дузпи и донесе титла на ПСЖ