Френският автомобилен концерн Renault SA се опитва да прекоси безболезнено политическо минно поле, след като правителството на Франция подкрепи решението на компанията да оттегли подкрепата си за местна фабрика за авточасти въпреки острата реакция от страна на синдикатите и служителите, съобщава Bloomberg.
„Няма надеждна оферта за придобиване“, на съоръжението, което е ситуирано в района Аверон, заяви в среда финансовият министър Брюно льо Мер по радио France Info. „От месеци работим със служителите и местните власти, за да намерим решение“, добавя той.
Льо Мер реагира на решението на Renault да прекрати поръчките си, свързани със завода, нанасяйки ефективен смъртоносен удар на съоръжението, тъй като автомобилният производител е единственият останал клиент на предприятието Jinjiang SAM. Вместо това Renault избра да подкрепи придобиването на друг производител на алуминий.
„Съществува икономическа и технологична реалност и тя е, че преминаваме от двигатели с вътрешно горене към електрически превозни средства, а това означава, че ще е нужен четири пъти по-малко чугун“, изтъква Льо Мер.
Франция е създала фонд за подпомагане на около 15 000 работници, опериращи в заводи за преработка на метали, добавя финансовият министър.
Френските автомобилни производители са подложени на правителствен натиск да подкрепят местните доставчици и фабрики. Главният изпълнителен директор на Stellantis NV Карлос Таварес отмени през април решението на компанията за преместване на производството на двигатели от френски обект в Унгария.
Renault изтегли 5 млрд. евро подкрепен от държавата заем през 2020 г., за да преодолее кризата с пандемията, докато ръководителят на концерна Лука де Мео работи по реализирането на план за фокусиране върху автомобили с по-висок марж, загърбвайки предишната стратегия на бившия председател Карлос Гон за залог на масовия пазар. Новият план включва съкращения на работници и свиване на разходите.
Съдбата на завода на Jinjiang SAM ще бъде решена в петък от френския търговски съд. Renault заяви във вторник, че има „сериозни съмнения“ относно план за спасяване на обекта.


Как ще подаваме данъчни декларации след приемане на еврото?
Умеров: Постигнахме реален напредък по време на разговорите в Берлин
Нов астероид и мистериозен обект приближават Земята през декември 2025
Броят на левовете в обращение намалява
Башар Асад живее в „луксозно изгнание“ в Москва
На мен няма да ми се случи: Под 10% от имотите в България са застраховани
Макрон рискува да погребе завинаги споразумението с Меркосур
Дебатът на пазара на облигации за курса на Фед през 2026 г. набира скорост
Руският петрол се продава с "най-голяма" отстъпка в Китай след санкциите
ЕС: Китай започва издаване на общи лицензи за редкоземни елементи
Кой печели и кой губи на българския пазар през 2025
Шофьорка обърка педалите и скочи в пълен с хора басейн
Jeep Wrangler получи специална версия
Как Tesla печели невидимата война срещу шума
Пет коли, в които да инвестирате догодина
Михайлова: Не чувам никой да казва, че има желание да състави правителство
Оръжейни доставки за $21 млрд.: САЩ все още бавят превъоръжаването на Република Китай
Линдзи Лоън призна на какво я е научил съпругът ѝ
Защо на Турция не може да се има доверие в Газа?