Върховният съд на Германия се произнесе във вторник, като разреши на големите градове да забранят тежко замърсяващи дизелови автомобили - мярка, която вероятно ще засегне 12 милиона автомобила в най-големия европейски пазар на автомобили и ще принуди автомобилните производители да плащат за скъпи модификации, предаде Ройтерс.
Налице е глобално противопоставяне срещу автомобилите с дизелови двигатели, откакто Volkswagen призна, че през 2015 г. фалшиво е занижавал стойностите на изхвърляните вредни емисии във въздуха, за които е известно, че причиняват респираторни заболявания.
Докато други държави също обмислят ограничения върху дизеловите автомобили, забраната в родното място на модерния автомобил е нов удар за автомобилната индустрия, както и неудобство за правителството на канцлера Ангела Меркел, което се противопоставя на забраните.
Решението на най-големия федерален административен съд в страната идва, след като германските провинции обжалваха забраните, наложени от местните съдилища в Щутгарт и Дюселдорф, по дела, заведени от екологичната група DUH заради лошото качество на въздуха.
Правителството на Меркел, което е подложено на критики заради близките си връзки с автомобилната индустрия, се противопостави на забраната, опасявайки се, че тя може да разгневи милиони шофьори и да засегне трафика в градовете, тъй като общественият транспорт не е в състояние да се справи с последствията от забраната.
В Германия се продават близо 3 млн. нови автомобили годишно, като половината от тях са с дизелови мотори. При BMW този показател е 74%, а при Audi – 67%. Според проучванията обаче едва 1/3 от немските дизелови коли по пътищата на страната отговарят на стандарта Euro-6.
Отделяните от дизеловите двигатели фини частици и азотни оксиди са причина за около 10 000 смъртни случая годишно в Германия, сочи статистиката на Европейската агенция за околната среда.
Новината се отрази негативно върху акциите на автомобилните производители. Книжата на Volkswagen поевтиняват с 1,54% малко преди 14 часа българско време, Daimler е надолу с 0,56%, а акциите на BMW понижават цената си с 0,87%.


Къде са най-опасните пътни отсечки във Варна
Унгарската МОЛ иска да купи чуждестранните активи на "Лукойл"
Защо плащаме скъпо за храна с неясен произход?
Освен че няма риба, намаляват и рибарите
Наша съседка е най-доброто място за пенсиониране
Дьоре от Hensold: Очаквам стоманено десетилетие
Мозъчни интерфейси и метавселени – докъде стига бъдещето на игрите?
Hensold: Пазарите са водени от настроението
Hensold очаква до 10-15г военните разходи да продължат
Hensold подкрепя някои доставчици на автопроизводителите в Германия
Китайски електромобил се разцепи при странна катастрофа
Един от най-добрите двигатели на Audi навърши половин век
Pininfarina възроди първото поколение на Honda NSX
Японски компании съдят администрацията на Тръмп заради митата
Bosch и Maserati ще спасяват ДВГ с водород
Облачно ще е днес, ще вали в западната половина на страната
И в еврозоната - цените на жилищата у нас ще продължат да растат
Османската династия ще съди турчин, живеещ в САЩ, представящ се за османски принц
3 зодии с шанс за изненадващи парични постъпления около пълнолунието на 4 декември
Аманда Сейфрид на 40 - актрисата блесна до Сидни Суини на червения килим
преди 7 години BMW също може да се окаже замесен в манипулации на дизелови двигатели, съобщи списание "Шпигел" отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 7 години Ние ще им ги изкупим, при нас колкото по-стар е един автомобил. и колкото повече замърсява, толкова ще му е по-нисък данъкът. отговор Сигнализирай за неуместен коментар