Американският пионер в производството на електрически автомобили Tesla Inc. ще направи първа копка на първата си гигафабрика извън САЩ.
„Очакваме с нетърпение да направим първа копка на @Tesla Shanghai Gigafactory днес!" пише главният изпълнителен директор Илон Мъск в понеделник в Twitter.
Looking forward to breaking ground on the @Tesla Shanghai Gigafactory today!
— Elon Musk (@elonmusk) 7 януари 2019 г.
„Възнамеряваме да завършим първоначалното строителство това лято, да започнем производството на Model 3 в края на годината и да достигнем масова продукция през следващата година”, каза Мъск в последващ туит.
Tesla придоби земята за фабриката извън Шанхай през октомври за 140 милиона долара. Компанията заяви, че възнамерява да произвежда до 500 000 автомобила годишно в обекта на 210 акра в рамките на едно десетилетие. Правителството на Шанхай обяви през миналия месец, че ограничено производство в централата може да започне до втората половина на 2019 г.
В петък Tesla заяви, че планира да започне доставките на Model 3 за китайски клиенти през март, като началната цена е около 72 000 долара, дори и след скорошното намаляване на цените.
„Производството на Model 3 / Y в Shanghai Giga ще обслужва региона Велик Китай“ (Китай, Хонконг, Макао и Тайван, б. ред.), заяви Мъск в неделя. Китайската фабрика би могла значително да намали разходите - от транзита и митата - за Tesla в разрастващия се местен пазар на електрически автомобили. Китай е най-големият пазар за автомобили в света и възнамерява да продава по 7 милиона електрически или хибридни автомобили годишно до 2025 г., според Bloomberg News.
Първата гигафабрика на Тесла отвори врати близо до Рино, Невава, през 2016 г. Втората гигафабрика - в Буфало, Ню Йорк, започна да произвежда фотоволтаични модули през 2017 година. Компанията планира подобен завод и в Европа, вероятно в Германия.
Също така стана ясно, че Илон Мъск се бори, за да не може бившата му приятелка да бъде въвлечена в дело на инвеститорите за спорния туит на изпълнителния директор на Tesla от август.
Адвокатът на Мъск Дийн Кристи твърди в съдебни документи, подадени в края на миналата седмица в окръжен съд в САЩ, че предложената призовка към канадската музикантка Граймс, която се среща с Мъск през август, когато той обяви, че обмисля да направи Tesla частна компания на цена от 420 долара за акция, е опит „от това дело да се направи сензация“, а не законна мисия за установяване на фактите, предава TechCrunch.
Група инвеститори съди Tesla и Мъск заради туита. Ищците също така са пуснали призовка и към рапърката Азалиа Банкс, която в Instagram cпoмeнaвa зa нapĸoтици и пpoтивopeчивo пoвeдeниe – и вcичĸo тoвa, дoĸaтo Mъcĸ пocтвa в Тwіttеr paзĸpития oĸoлo плaнa cи дa нaпpaви Теѕlа oтнoвo чacтнa. Cпopeд cĸaндaлнaтa paпъpĸa тя e пpeĸapaлa тpи дни през един уикенд в eднa oт ĸъщитe нa Mъcĸ, а пepиoдът нa пoceщeниeтo cъвпaдa имeннo c днитe, ĸoгaтo тoй paзĸpи нoвaтa cи идeя и тoвa, чe имa инвecтитopи зa нeя.
„Ищците не си направиха труда да се свържат с някоя от петте страни, които възнамеряват да призоват с призовка, за да разберат дори само дали те имат някаква информация", твърди Кристи в предложението. „Никой от третите страни никога не е работил за Tesla или за Мъск, или е имал някакво участие в неговите туитове или в оценката му за потенциалната сделка с частни лица", пояснява адвокатът.
Комисията по ценните книжа и фондовите борси разкри в рамките на собственото си дело срещу Мъск, заведено през септември, което доведе до общо 40 млн. долара глоба, че Мъск е избрал предложената от него цена за изкупуване от 420 долара, защото смята, че това щяло да бъде забавено за Граймс, чието истинско име е Клеър Елис Буше.
„Г-ца Буше и г-ца Банкс са били в тесен контакт с Мъск преди и след пускането на туита и се смята, че разполагат с релевантни доказателства за мотивите на Мъск“, твърди от своя страна Едуард Корсински от кантората Levi & Korsinsky. представляващь ищците, в изявление до CNBC. „Предоставянето на показания ще позволи на ищците да запазят тези доказателства и ще помогне за постигането на справедлива възможност за всички страни".
Ищците също така са пратили призовки на The New York Times, Business Insider и Gizmodo, свързани с статии, публикувани през седмиците след туита на Мъск.


Екшън в парламента! Депутати се псуваха и удряха
Спипаха шофьор да кара на два вида наркотик край Варна
Осъждан за грабеж го направи отново! Удари варненец и му взе чанта с пари и документи
34-годишен задигна 2 бона от варненско казино
Среднощна трагедия край Варна! Мъж загина при пътен инцидент в Аксаково
Warner Bros. смята да отхвърли офертата на Paramount
Петролът поскъпна след американската блокада на танкери край Венецуела
Мислехте, че търсенето на бензин е достигнало пик през 2019 г.? Опитайте пак
BNEF прогнозира забавяне на глобалния растеж на слънчевата енергия за първи път
Преходът към електрически автомобили се разнищва бавно, после изведнъж
Край на евтините коли от Китай – Пекин иска ново споразумение с Европа
10 дизелови седана, които са по-успешни от бензиновите си аналози
Mercedes показа най-бляскавия Unimog в историята
Официално: ЕС се отказва от забраната на ДВГ през 2035
Китайците нямат спиране – ще участват в 24 часа на Льо Ман
5 зодии със силна интуиция
БСП към Радев: Решихме да градим и да влезем в управлението ВИДЕО / СНИМКИ
До 50 м е видимостта на магистрала "Тракия“ в Старозагорско
Скандали и шутове в пленарна зала между Радостин Василев и Гюнай Далоолу ВИДЕО
Саркози продаде за дни над 100 000 от книгата си за затвора
преди 6 години До 6 Не се шегувам Това са само факти отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 6 години Майтапчия отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 6 години ... или говори за теб, щом си мислиш че импестора е начетен човек ... хахахахахахахахахахаха! за теслата тук не говрих, но ти видя глупости, странно, както и да е! отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 6 години Бъдещето е на ел автомобилите и хора като Елон Мъск Този човек стъпка по стъпк се движи към бъдещето Първо: -Гигафабрика за батерии в Невада - Фабрика за производство на автомобил в Калифорния -фабрика за соларни покриви в Бъфало и такава в Германия -сега стартира строителство за производство на Модел 3 в Шанхай Китаи с капацитет 500 К автомобили годишно -Скоро това ще се случи в и Европа някъде между Германия и Франция - Космическата му програма се движи по план компанията със скоростни тунели набира скорост Какво още им трябва на хората за да разберат къде е БЪДЕЩЕТО отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 6 години Ха, khao глупости говориш... Първо за Мъск, и аз едно време го хресвах... Ама ти колко акции в тесла имаш? От инвеститорска гледна точка, Теслата е загуба на пари както и да си я гледаш... Не ми се обяснява защо...Що се отнася до императорът, имах честта да се срещна лично с него миналата година. Много умен и начетен човек... Обаче това си е ваша работа да говорите по негов адрес каквото си искате... То това говори доста и за вас. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 6 години ако визираш импестора, той винаги си е бил посмешище тук, горе долу срещу квото плюе там инвестираш, а където е той от там бягаш и винаги ще си на печалба ! ... 100% гаранция :):) отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 6 години ... копка на "пътвата" гигафабрика ... Бойчо спиш още човек :))) ...а иначе по темата , това само половин година , след като видни финансови коментатори и инвеститори от форума бяха дали като крайна-окончателна-безвъзвратна дата на фалитът на компанията :))) отговор Сигнализирай за неуместен коментар