Поради недостига на полупроводници и други жизненоважни компоненти в глобален план производството в завода на Volkswagen AG в Емден, Германия, е спряно до края на годината, съобщава Automobilwoche.
Служителите в съоръжението са преминали към съкратено работно време, като е планирано фабриката да възобнови нормалния темп на работа на 10 януари.
В Емден се сглобяват моделите Passat и Arteon, като се очаква там да стартира и производството на електрическия ID.4 през следващата година.
Според говорител на Volkswagen преминаването към съкратено работно време ще доведе до загуба на около 70 пълни работни дни през 2021 г. За обект с размерите на Едем това представлява „мащабно съкращение“ на производството, добавя говорителят.
Автомобилният производител не предоставя точни числа за спада в производството. Според местния профсъюз тази година в Емден са произведени със 70 хил. автомобила по-малко спрямо първоначалните планове за 190 хил. коли. Към момента са изградени около 120 хил. автомобила, изтъква председателят на профсъюза Манфред Вулф пред местните вестници Nordwest-Zeitung и Ostfriesen-Zeitung.
Производствените прекъсвания във фабриката отразяват продължаващите затруднения за Volkswagen по отношение на осигуряването на доставки на различни компоненти, най-вече на полупроводници.
През тази година производството на емблематичния VW Golf и други компактни модели беше многократно спирано във фабриката на концерна във Волфсбург поради същите проблеми. Това доведе до най-ниските нива на производство в съоръжението от 1958 г. насам.
Audi, част от германската група, също понесе щети заради недостига на чипове, като съкрати производството в своите местни заводи.
Недостигът на полупроводници, дължащ се на проблеми с доставките и нарастване на търсенето на електронни потребителски стоки по време на пандемията, удари тежко автомобилната индустрия, възпирайки производството на милиони превозни средства поради дефицита на компоненти.
Няма автомобилен производител, който да е избегнал напълно тази криза. Френският концерн Renault предупреди по-рано, че ситуацията с доставките на чипове ще остане влошена поне до средата на следващата година.
Шведският концерн Volvo Cars напоследък гледа по-оптимистично на проблема, отбелязвайки, че доставките все още са ограничени, но производството се "подобрява месец след месец".
Автомобилните производители бяха принудени да импровизират, за да омекотят удара от кризата, залагайки на автомобили с по-висок марж.
Ондрей Буркаки, старши партньор в консултантската компания McKinsey, заяви пред Ройтерс, че автомобилните производители трябва да обмислят преки инвестиции в производството на чипове или по-дългосрочни договори с доставчици със срок от над 18 месеца.


ПСЖ спечели Интерконтиненталната купа
НС прие на второ четене промени в Закона за ДДС
Младежи, участвали в антиправителствените протести, създадоха инициатива "СТОП"
Мъж беше прегазен от три коли на АМ "Тракия"
Желязков: Очевидно е, че отиваме на избори
Какви мечки? Анкета на BofA показа растящ оптимизъм сред инвеститорите за 2026 г.
ЕС иска правила "Купувай европейско" за заема на руски активи за Украйна
Проф. Спасов: България има нужда от малки модулни реактори за балансиращи мощности
Прекрояването на доктрината на САЩ за Латинска Америка е ужасна геополитика
Ziemba очаква AI да подкрепи търсенето на газ през 2026
Как евтина тръба спестява сериозна сума от гориво
Главният дизайнер на Mercedes напуска
Нова технология разпознава пияните шофьори зад волана
Отмяна на забраната на ДВГ – какво означава това за шофьорите?
Ford обяви промени в стратегията и отписа 20 милиарда долара
Изумителен руски вратар спаси 4 дузпи и донесе титла на ПСЖ
Жертви и ранени в Ростов след украински удар по танкер
7 ритуала за съживяване на любовта
Може ли някой да спре популистката десница в Европа?
Хайди Клум и 20-годишният ѝ син от Сийл - Хенри - красят корицата на модно списание