Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Новини

Все повече автомобилни концерни се отказват от продажбата на пикапи в Европа

Слабото търсене принуждава компании като Renault и Mercedes да загърбят сегмента, оставяйки всичко в ръцете на Ford и Toyota

Все повече автомобилни концерни се отказват от продажбата на пикапи в Европа

Снимка: David Paul Morris/Bloomberg

Неуспешният опит за разширяване на сегмента на пикапите на европейския пазар накара някои автомобилни производители да се откажат от тази ниша, оставяйки Ford Motor Co. и Toyota Motor Corp. единствените марки с прилични продажби, съобщава Automotive News Europe.

Оптимизмът от 2017 г., когато и френската Renault, и германската Mercedes-Benz реализираха свои пикапи, не успя да доведе до растеж на сегмента в Европа.

През 2020 г. делът на този тип превозни средства достигаше едва 6,8% от продажбите на нови автомобили, като общо за годината търсенето достигаше 116 280 броя в сравнение със 7,9% през 2017 г., сочат данни на JATO Dynamics.

Прогнозите показваха, че продажбите могат да достигнат 200 000 броя през 2018 г. спрямо 156 121 броя година преди това, но в крайна сметка те нараснаха до 165 785 броя, през 2019 г. се понижиха до 159 280 броя. 

Още по темата

Преди няколко години изглеждаше, че пикапите ще завладеят европейския пазар, след като продажбите в сегмента отчетоха силен ръст през 2015 г., но търсенето не успя да отговори на големите очаквания.

Renault и Mercedes се отказаха от пикапите миналата година, след като не успяха да генерират значителни продажби в региона от тях.

Renault Alaskan и Mercedes X-Class са изграждани в завода на Nissan в Барселона, заедно с Navara, като част от плана за увеличаване на мащаба на европейските търговски превозни средства на японския концерн.

Решението на Nissan да затвори завода в края на тази година означава и края на производството на Navara, най-продаваният пикап в Европа през първото тримесечие на тази година, сочат данни на JATO.

Nissan заяви, че продажбите на модела ще приключат в Европа през 2022 г.

„Това отразява свиването на сегмента на пикапите в Европа и смяната, която много потребители предприемат от пикапите към нашата гама от модерни и ефективни ванове“, посочват от Nissan. Автомобилният производител заяви, че решението за внос на нови версии на Navara от заводите му в Тайланд и Южна Африка "остава в процес на проучване".

Междувременно Mitsubishi също може да напусне сегмента.

Концернът обяви през 2020 г., че ще загърби Европа, но наскоро се отказа от това намерение, като задържа присъствието си на някои пазари в региона, посочвайки, че ще предлага модели с Renault, които ще бъдат преименувани на Mitsubishi, стартирайки от 2023 г.

Остава неясно дали Mitsubishi ще продължи да продава L200, пикапът на марката, който се нареди на трето място по продажби в сегмента през първото тримесечие, но говорител посочи, че автомобилът преминава най-новите регулации за емисиите.

Излизането на толкова много производители от сегмента обаче е добра новина за Ford, който продължава да води на европейския пазар на пикапи със своя Ranger през първото тримесечие, сочат данни на JATO Dynamics. Toyota Hilux е на второ място, а L200 остава трети.

През следващата година Ford ще пусне нова версия на Ranger, която е разработена заедно с новия Volkswagen Amarok като част от по-широкия алианс между двете компании.

Двата модела ще бъдат произведени в завода на Ford в Силвъртън, Южна Африка.

VW прекрати производството на Amarok в завода си в Хановер, Германия, миналата година след десетилетие на мудно търсене.

През март германският концерн заяви, че новият Amarok ще се различава значително от Ranger по отношение на дизайна.

Изоставане по отношение на въглеродните емисии

Недостатъкът на пикапите за производителите е, че тежката конструкция на каросерията увеличава отделянето на въглероден диоксид, което от своя страна увеличава средните емисии за концерните, които трябва да отговарят на определени норми за Европа. 

Още по темата

Правилата на Европейския съюз изискват намаляване на емисиите от леките коли с 15% до 2025 г. спрямо нивата от 2019 г. и с 31% до 2030 г. в сравнение с 2021 г.

Отговорът тук е електрификацията, но досега производителите не показват, че са склонни да увеличават разходите по отношение на пикапите.

„В Европа търсенето на електрифицирани пикапи остава много ниско, най-ниското в сравнение с всеки друг вид на каросерията", казва Дейвид Лия, старши анализатор в LMC Automotive. „Ясно е обаче, че общата тенденция в Европа върви към превозни средства с нулеви емисии и пикапите няма да бъдат изключение от това", добавя той.

Плановете на Ford за Ranger вероятно показват, че ще има и плъгин хибридна версия на новия Amarok.

Доминиращата позиция на Ford на европейския пазар на пикапи е свързана със силното търсене във Великобритания, най-големият европейски пазар на Ford. Общите продажби в сегмента на този пазар достигат 12 899 броя през първото тримесечие, което е тройно повече спрямо продажбите в Германия, вторият по големина пазара на пикапи в региона.

Във Великобритания продажбите се увеличават заради данъчно облекчение, което позволява на компаниите, използващи пикапи, да възстановят ДДС.

По статията работиха: Аспарух Илиев, редактор Елена Илиева

Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (0)


Още от Новини
Volvo ще изгражда фабрика за батерии с Northvolt