Британският автомобилен производител Aston Martin е продал 1349 автомобила на дилъри през третото тримесечие, което представлява над 100-процентно увеличение на годишна база, подкрепено от силното търсене на първия SUV модел на компанията DBX, съобщава Automotive News Europe.
Въпреки растящите продажби Aston Martin отчита тримесечна загуба в размер на 97,9 млн. паунда (134 млн. долара) преди лихви и данъци. В същото време компанията обяви, че очаква да подобри своята рентабилност до края на годината, докато ускорява слоя план за трансформация на бизнеса.
Концернът заяви, че очаква годишните продажби да достигнат около 6000 превозни средства, докато стимулира производството на своя модел Valkyrie, който се продава на цена от 3 млн. долара.
Aston Martin очаква да достави „двуцифрен брой“ от модела през текущото тримесечие, споделя главеният изпълнителен директор на компанията Тобиас Моерс.
Остава силно търсенето и на DBX, чиято цена възлиза на 180 хил. долара.
„През първите девет месеца на тази година успешно надградихме основите за успеха на компанията, които поставихме през 2020 г.“, изтъква Лорънс Строл, председател на концерна.
Aston Martin се намира в разгара на своя план за преструктуриране, който включва жизненоважно вливане на пари и изчистване на големите запаси при дилърите.
Всички 150 броя на модела Valkyrie вече са разпродадени, като концернът обсъжда разпределянето на 85-те кабрио версии Spider на фона на двойно по-голямото търсене.
Оперативната печалба на Aston Martin достига 23,5 млн. паунда (32,1 млн. долара).
Строл притисна британската компания да изгради по-тесни връзки с германската марка луксозни автомобили Mercedes-Benz, част от Daimler, което ще ѝ помогне да се справи с предизвикателствата около електрификацията.
Aston Martin очаква половината от продажбите ѝ да представляват електрически коли до края на това десетилетие.
Още през май компанията обяви, че планира да удвои производството през 2021 г. Миналата година Aston Martin извърши мащабно преструктуриране, след като беше спасена от канадския милиардер Лорънс Строл. 61-годишният моден магнат инжектира така необходимите пари в концерна, за да гарантира, че британската компания ще оцелее по време на сътресенията в индустрията, свързани с коронакризата.
Концернът регистрира 70,1 млн. паунда загуба преди лихви, данъци и амортизация за 2020 г.


ПСЖ спечели Интерконтиненталната купа
НС прие на второ четене промени в Закона за ДДС
Младежи, участвали в антиправителствените протести, създадоха инициатива "СТОП"
Мъж беше прегазен от три коли на АМ "Тракия"
Желязков: Очевидно е, че отиваме на избори
Проф. Спасов: България има нужда от малки модулни реактори за балансиращи мощности
Прекрояването на доктрината на САЩ за Латинска Америка е ужасна геополитика
Ziemba очаква AI да подкрепи търсенето на газ през 2026
Ziemba: Ситуацията около Венецуела ще се отрази на Русия, Иран
Ziemba: Следим предлагането на петрол и от Гвиана
Как евтина тръба спестява сериозна сума от гориво
Главният дизайнер на Mercedes напуска
Нова технология разпознава пияните шофьори зад волана
Отмяна на забраната на ДВГ – какво означава това за шофьорите?
Ford обяви промени в стратегията и отписа 20 милиарда долара
Коледни подправки за баланс на кръвната захар
Американските суперносачи отново са в сила в Тихия океан
Задържаха над 180 000 къса нелегални цигари край "Дунав мост 2"
Синът на Нели и Ашанти вече е проходил
Какво знаем за руската офанзива в Сиверск, ключов пост в Донбас ВИДЕО