Британската автомобилна индустрия призова за надзорен орган, който да следи цените за зареждане на електрическите автомобили и наличието на станции за зареждане, съобщава BBC.
Ръстът на продажбите на електрически автомобили изпреварва изграждането на станции за зареждане, заяви Обществото на производителите и търговците на автомобили (SMMT). Според организацията е нужен регулатор, който да следи пазара.
Правителството заяви, че осигурява 1,3 млрд. паунда за разширяване на мрежата за зареждане.
През десетилетието между 2011 и 2021 г. броят на станциите във Великобритания е скочил от около 1500 до над 48 хиляди, сочат данни на индустрията. Между 2019 и 2021 г. броят на електромобилите на пътя се е увеличил много по-бързо.
Нещо повече, станциите за зареждане са разпределени неравномерно, увеличавайки се много по-бързо в Южна Англия, отколкото на север, казват от асоциацията.
SMMT призовава правителството да създаде нов регулатор, наречен Ofcharge, който да следи пазара.
Обществените станции за зареждане „остават критични за доверието на потребителите и на тях все още се разчита от много търговски флотилии, както и от една трета от британските домакинства, които нямат заделени места за паркиране извън улицата“, добавя SMMT.
Електрическите автомобили се смятат за един от начините да се намалят парниковите емисии от транспорта, който стана секторът с най-големи емисии във Великобритания през 2016 г. Макар че има все по-голям интерес към електрическите автомобили, това все още не се е реализирало в повече подобни коли на пътя.
През 2020 г. броят на изцяло електрическите автомобили по пътищата на Острова се е увеличил със 114% до рекордни нива от малко под 200 хиляди, а броят на плъгин хибридите е скочил с 35% до малко под 240 хиляди.
Има сериозен ръст на интереса и към електрическите автомобили втора употреба. Електромобилите обаче все още остават малка част от общия брой автомобили във Великобритания, представлявайки само 1,3% от всички.


Как ще подаваме данъчни декларации след приемане на еврото?
Умеров: Постигнахме реален напредък по време на разговорите в Берлин
Нов астероид и мистериозен обект приближават Земята през декември 2025
Броят на левовете в обращение намалява
Башар Асад живее в „луксозно изгнание“ в Москва
На мен няма да ми се случи: Под 10% от имотите в България са застраховани
Макрон рискува да погребе завинаги споразумението с Меркосур
Дебатът на пазара на облигации за курса на Фед през 2026 г. набира скорост
Руският петрол се продава с "най-голяма" отстъпка в Китай след санкциите
ЕС: Китай започва издаване на общи лицензи за редкоземни елементи
Кой печели и кой губи на българския пазар през 2025
Шофьорка обърка педалите и скочи в пълен с хора басейн
Jeep Wrangler получи специална версия
Как Tesla печели невидимата война срещу шума
Пет коли, в които да инвестирате догодина
Тимъти Шаламе и Кайли Дженър си взимали почивка, но още са заедно
Младите гърци вече няма да могат да се укриват от военна служба
Защо Германия иска развод с Китай