Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Образование

До края на август ще се знае как ще стартира учебната година

Направено е всичко възможно да се информира цялата система защо е важно работещите в нея да се ваксинират, увери просветният министър

До края на август ще се знае как ще стартира учебната година

Министърът на образованието и науката проф. Николай Денков. Снимка: БГНЕС

С оглед на очакваната четвърта вълна на коронавируса до края на август трябва да бъдем готови с ясен сценарий как стартира учебната година. Това заяви пред БНР министърът на образованието и науката проф. Николай Денков. Към края на август ще има яснота както по отношение на ваксинирането в системата, така и какво ще се случи към 15 септември, посочи той.

Направено е всичко възможно да се информира цялата система защо е важно работещите в нея да се ваксинират, увери просветният министър. По думите му притесненията на хората продължават да бавят процеса.

Интересът към информационната кампания сред работещите в системата на образованието според Денков е бил изключително голям. В срещите са участвали над 85 на сто от директорите на училища и детски градини. Около 20 медицински специалисти са се включили в кампанията. „Хората изпитват огромна нужда да получат надеждна информация“, заяви министърът.

Запитан как гледа на идеята за задължителна ваксинация, Николай Денков посочи, че предпочита положителните стимули. „Българинът има нагласа, че ако нещо се прави задължително, той ще резистира, ще се опитва да се съпротивлява“, смята Денков. 

Още по темата

От 4100 училища и детски градини у нас в половината има медицински кабинети с редовно присъствие на медицинско лице. Останалите са с договори за повикване на медицинско лице или за присъствие на такова в определени дни от седмицата, пояси още министърът на образованието.

Около 34 хиляди ученици нямат редовен достъп до интернет, съобщи Николай Денков. 44 хиляди устройства липсват в системата на образованието - таблети и лаптопи. Осигурено е финансиране за закупуване на липсващите устройства, информира той.

Във връзка с качеството на образованието министърът изтъкна, че от принципа „парите следват ученика“ трябва да преминем към принципа „парите следват качеството“, но големият проблем е, че няма методика за оценка на добавената стойност, която дава едно училище. „Има възможност за такава методика – тя се базира на математически модели. Има направени първи стъпки в тази посока. За съжаление, началният опит не е отчел всички важни фактори.“

Денков подчерта, че винаги има съпротива, когато се прави методика за оценка, но системата има огромна нужда от такава оценка.

„Това би отговорило на много други коментари – колко елитни са елитните гимназии, колко допринасят трудните училища. Може да се окаже, че много по-висока е добавената стойност в едно училище, което работи с трудни деца, отколкото в една елитна гимназия.“

Националното външно оценяване не бива да се премахва, защото без него няма да имаме картина на системата, смята проф. Денков. Единствено може да се промени формата на оценяването, допълни той и уточни, че форматите може да са малко по-облекчени в четвърти клас.

До края на юли две трети от ресурса на програмата „Отново заедно“ е използван, уточни още министър Денков. Той очаква програмата за летен отдих да се реализира в пълния й капацитет.

По статията работиха: Евгения Маринова, редактор Десислава Попова

Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (0)


Още от Образование
ВУЗФ обяви победителя в конкурса за стипендия на името на доц. д-р Григорий Вазов