Онлайн часовете и виртуалните срещи с децата не са най-добрият начин, когато занятията са насочени към практическо приложение и усвояване на знания чрез технологии, но от друга страна, предизвикателствата ни помогнаха да бъдем по-креативни. Това каза Ивайло Бонев, съосновател на Образователен център "Технократи", в ефира на Bloomberg TV Bulgaria, в предаването "Смарт час".
"Самите деца беше необходимо да влязат в една среда, в която трябваше да бъдат далеч по-отговорни, за да учат, слушат и да останат фокусирани, което е нелесна задача, особено когато си на компютъра по цял ден", посочи той.
Ивайло Бонев разказа, че по време на пандемията в образователния център "Технократи" са успели да съчетаят практическото с виртуалното чрез виртуални симулатори за програмиране и конструиране, както и виртуални викторини.
"Доставяли сме роботи на децата, за да могат да правят неща, които им показваме виртуално", обясни експертът.
Друга тема от разговора бе свързана с дефицитите при дистанционното обучение.
"При децата от първи и четвърти клас дефицитите са насочени по-скоро от гледна точка на комуникацията, като това да свикнат с другите деца. При големите ученици самата им мотивация да учат онлайн е много по-малка, тъй като имат други предизвикателства. При тях дефицитите са откъм приложни знания, които биха могли да използват в бъдеще", смята Ивайло Бонев.
Той отбеляза, че в програмата „Устойчив живот на Земята“ най-важното е било да покажеш на децата, че сами могат да намерят решението на даден проблем, като то може да бъде различно при различните групи.
„Важното за нас като ментори е, че те могат да взимат решения, които могат да доведат до различни последствия“, поясни образователният експерт и потвърди, че вземането на решения е трудна задача, тъй като децата са свикнали да им бъде казвано какво да правят.
От думите на Бонев стана ясно, че дигитализацията е все по-застъпена в обучението, тъй като все повече учители започнаха да използват инструменти като виртуални класни стаи и виртуално оценяване.
„Допреди 2-3 години имаше сериозна съпротива от страна на учителите срещу технологиите, но в един момент те са оказаха принудени да ги използват. Хората, които работят с деца, трябва да се пример за това, че човек постоянно се учи“, коментира той по какъв начин всички се приобщават към съвременния свят.
Какви са предизвикателствата пред новата учебна година? Занижи ли онлайн обучението качеството на образованието? Какви са предпочитанията на децата при дигиталното обучение? Коя е най-подходящата форма на изпитване при децата?
Целия разговор вижте във видео материала на Bloomberg TV Bulgaria.
Видеа с всички гости на предаването "Смарт час" гледайте тук.


Как ще подаваме данъчни декларации след приемане на еврото?
Умеров: Постигнахме реален напредък по време на разговорите в Берлин
Нов астероид и мистериозен обект приближават Земята през декември 2025
Броят на левовете в обращение намалява
Башар Асад живее в „луксозно изгнание“ в Москва
На мен няма да ми се случи: Под 10% от имотите в България са застраховани
Макрон рискува да погребе завинаги споразумението с Меркосур
Дебатът на пазара на облигации за курса на Фед през 2026 г. набира скорост
Руският петрол се продава с "най-голяма" отстъпка в Китай след санкциите
ЕС: Китай започва издаване на общи лицензи за редкоземни елементи
Кой печели и кой губи на българския пазар през 2025
Шофьорка обърка педалите и скочи в пълен с хора басейн
Jeep Wrangler получи специална версия
Как Tesla печели невидимата война срещу шума
Пет коли, в които да инвестирате догодина
Младите гърци вече няма да могат да се укриват от военна служба
Защо Германия иска развод с Китай
Дженифър Анистън ще прекара Коледа с новия си
Марго Роби разкри защо не говори много за сина си