Американският производител на самолети Boeing очевидно е възложил разработването на софтуера за изпадналия в криза модел 737 Max до голяма степен на нископлатени подизпълнители в чужбина. Както предава Bloomberg, на временни служители в Индия в някои случаи е плащана почасова става от само девет щатски долара или малко под осем евро.
След двете катастрофи на 737 Max в рамките на няколко месеца американската компания се сблъска със силна критика. След катастрофата в Индонезия на 29 октомври 2018 г. се стигна до втора - в Етиопия на 10 март. Всички 157 души на борда загинаха.
Според доклади софтуерът на Boeing е дефектен и това е решаващата причина за катастрофите. Американските власти разследват дали всичко е било наред при регистрацията на самолета.
Предполага се, че Boeing е ускорил развитието на джета поради високия конкурентен натиск и е пренебрегнал безопасността. Дори през миналата седмица американската авиационна администрация FAA откри нов проблем със сигурността.
За да спести пари, Boeing е съкратил по време на разработката на софтуера опитни служители и все повече е разчитал на външни доставчици на услуги, съобщава Bloomberg. При това поръчките са отишли и в страни, които нямат опит в авиационния сектор, като Индия.
В офиси близо до централата на Boeing индийският разработчик на софтуер HCL Technologies е събрал на бюра на няколко редици завършили току-що висше образование служители, цитира Bloomberg бившия разработчик на Boeing Марк Рабин. „Това е противоречив ход, защото би било по-ефективно, ако инженерите на Boeing пишат кода“, казва той. Иначе се налагат редица корекции.
Както се вижда от автобиографии на служители на HCL, публикувани в социалните мрежи, те са помагали за разработването и тестването на няколко софтуерни системи за 737. Друга индийска компания, наречена Cyient, също е замесена.
Boeing пояснява пред Bloomberg, че индийските предприемачи не са включени в системата за автоматична стабилизация на MCAS, за която се счита, че е отговорна за двете катастрофи.
„Boeing има дългогодишен опит с доставчици и партньори по целия свят", казва се в изявлението. „Нашата основна грижа е винаги да гарантираме, че нашите продукти и услуги са безопасни, с най-високо качество и в съответствие с всички съответни разпоредби", допълва се в съобщението.
HCL пояснява, че има „силни и дълги бизнес отношения“ с Boeing. От компанията обаче не са пожелали да коментират каква точно дейност вършат за американската компания. „HCL не е свързана с нито един от настоящите проблеми на 737 Max", пояснява индийският концерн.


Хванаха за ден 31 шофьори с алкохол или наркотици
Общо 29 случая на чревни инфекции във Варненско за седмица
Божанов: В това НС не са възможни други мнозинства за правителство
Във Варна създадоха първата регионална организация на Съюза на парашутистите
Радев започва процедурата с мандатите за съставяне на правителство
Украйна е ударила рафинерия в Краснодарския край на Русия
Датската шпионска агенция вече разглежда САЩ като потенциален риск
Цените на масло, мляко и сирене се понижават заради "зашеметяващо" производство
Европа опитва да спечели време за автомобилната индустрия, заседнала в настоящето
Уолстрийт пропуска технологиите и залага на традициите за растеж през 2026 г.
Смартфонът се оказва по-важен от двигателя
Сбогувахме се с тези коли през 2025
Плюсове и минуси на газовата уредба при дизеловите двигатели
Поредното изискване на ЕС вдига цената на новите автомобили
Как да шофирате безопасно по заледен склон
Защо жените живеят по-дълго от мъжете?
Прекрасните деца на легендарния фронтмен на Rolling Stones Мик Джагър
Чили гласува на балотаж на президентски избори
Ще има компромиси по мирните предложения на САЩ
Какви са исканията на протестиращите гръцки земеделци към правителството?
преди 6 години Глобализация...Боинг 737 Маx има проблеми с планера, не с програмите. отговор Сигнализирай за неуместен коментар