Boeing съобщи, че ще намали производството на емблематичните си самолети 787 и 777, ще отложи плановете за засилване на производството на 737 MAX и потвърди изтеглянето на пътническия самолет 747. Компанията обяви по-голяма загуба за тримесечието от очакванията заради последиците от пандемията от COVID-19, предава Ройтерс.
Пандемията доведе до срив на пътуванията и тласна големите авиокомпании до ръба на фалита, в резултат на което много от тях отложиха доставките на самолети.
Boeing също така потвърди, че последният 747, култовият пътнически самолет, който демократизира глобалните пътувания по въздух през 70-те години на миналия век, ще излезе от завода й в района на Сиатъл след около две години.
Главният изпълнителен директор на Boeing Дейв Калхун заяви, че базираната в Чикаго компания работи в тясно сътрудничество с авиокомпании и доставчици, за да управлява кризата.
„Пътуванията по въздух винаги са се доказвали като устойчиви, както и Boeing“, добави той.
Цената на акциите на самолетостроителната компания поскъпват с 2% в предборсовата търговия.
Американската компания, която също така трябва да се справя с 16-месечната забрана за полети на самолетите й 737 MAX след катастрофи с жертви, съобщи, че ще й е необходимо повече време, за да постигне месечните си цели да произвежда 31 броя от самолетите 737 MAX, което е по-малко от собствените й очаквания да постигне това през 2021 г.
Причината е, че пандемията намалява търсенето на нови самолети.
Сега Boeing очаква постепенно да увеличи производството на 737 до 31 на месец до началото на 2022 г.
Компанията съобщи, че ще намали производството на 787 до шест самолета на месец през 2021 г., спад с една трета спрямо година по-рано, когато произвеждаше Dreamliner-ите с рекордния месечен темп от 14 самолета.
Boeing съобщи също, че отново ще намали комбинираното си производство на самолетите 777 и 777Х до два самолета на месец през 2021 г., като в същото време отложи влизането в експлоатация на 777Х с до една година.
По-рано компанията обяви планове да намали производството на 777 и 777Х до три самолета на месец през 2021 г. спрямо пет в момента. Преди това тя целеше да достави 777Х, по-голямата версия на 777 мини-джъмбо, на клиенти през 2021 г.
На коригирана основа Boeing е загубила 4,79 долара на акция, което е повече от средните очаквания на анализаторите за загуба от 2,54 долара, сочат данни на IBES от Refinitiv.
Приходите от продажби на компанията са се сринали с 25% до 11,81 млрд. долара през тримесечието, което не отговаря на очакванията за 13,16 млрд. долара.


Трима мъже от Попово са загиналите при зверската катастрофа край Търговище
Няма опасност за околната среда заради авариралият танкер край Ахтопол
Никола Цолов спечели първия си подиум във Формула 2
Меси донесе победата на Локо (Сф) над Ботев (Пд) в драматичен мач с пет гола
Задействаха BG-ALERT в Бургаско, две реки преляха
ChatGPT спечели правото си да се саморегулира. Това може да се развие зле
Германия ускорява мерките срещу дронове - зачестяват инцидентите на летищата
Биткойн опциите показват, че трейдърите се подготвят за крипто зима
Факторингът е трамплин за малкия бизнес при въвеждането на еврото
SpaceX ще предложи акции на вътрешни лица при рекордна оценка
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Новото AUDI E7X изобщо не прилича на... Audi
Мercedes реши близкото бъдеще на G-Class
Защо туристи посещават места на зверства?
Община Царево задейства системата BG Alert
Идеи за коледни подаръци под 50 лева
Зеленски: Русия падна ниско, атакува цивилни обекти в деня на Свети Николай
Новата стратегия за национална сигурност на Тръмп е насочена към Европа