Председателят Air Lease, лизинговата компания, която има 150 поръчки на заземения Boeing 737 MAX, призова в понеделник американският производител да се откаже от „засегнатия“ бранд MAX, за да не подкопава негативния му имидж стойността на самолета.
Коментарите на Стивън Удвар-Хази, един от основателите на индустрията за лизинг на самолети, която финансира около половината от пътническия флот в света, повтарят призива от април миналата година на президента на САЩ.
Тогава Доналд Тръмп призова Boeing да ребрандира своя модел 737 MAX. От Boeing заявиха през юни, че нямат планове да променят името на самолета.
„Помолихме Boeing да се отърве думата MAX“, каза Удвар-Хази, цитиран от Ройтерс. „Смятам, че думата MAX трябва да влезе в архивите като неподходящо име за самолет“, добави още той.
„Моделът MAX е засегнат и наистина няма причина за това“, добави той. Boeing спря производството на модела 737 MAX през този месец, след като самолетите от този тип бяха приземени принудително през март след двете фатални катастрофи в рамките на пет месеца, довели до смъртта на 346 души.
На въпрос дали марката MAX може да навреди на стойността на самолета или бъдещите лизингови лихви, Удвар-Хази отговори, че все още не е ясно. Авиокомпаниите все още се опитват да преценят нежеланието на пътниците да летят на MAX и колко дълго ще продължи то, поясни той.
Според него не може да се предвиди дали хората в САЩ ще забравят след няколко месеца за произшествията и дали ще има части от света, където хората ще бъдат по-суеверни и това ще отнеме повече време.
Удвар-Хази заяви, че се надява самолетът да бъде одобрен от регулаторите както в Европа, така и в Съединените щати в рамките на 90 дни, но добави, че почти всяка седмица има ново развитие по казуса, което „ни кара да се безпокоим за крайния срок".


Турнир по акробатичен рокендрол се провежда днес във Варна
Проливните дъждове предизвикаха нови наводнения край Царево
Благотворителен кулинарен фестивал за Никулден се провежда във Варна
Авария остави район на Варна без вода днес в събота
Сашо Андреев и Ивелина Шенкова спечелиха „Златен пояс“ за най-добър спортист за 2025 г.
Как чуждестранните автомобилни гиганти могат да се закрепят на китайския пазар
Империята на китайските пристанища, част 4
Империята на китайските пристанища, част 2
Империята на китайските пристанища, част 1
Империята на китайските пристанища, част 3
Кога са изобретени електрическите прозорци
Новото AUDI E7X изобщо не прилича на... Audi
Мercedes реши близкото бъдеще на G-Class
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
ЦСКА се огледа в норвежец, оценен на 5 млн. евро
Опра Уинфри демонстрира талия на оса, след като отслабна драстично
Путин и неговите роли: Какво са знаели германските тайни служби?
Генерациите в сблъсък: защо днешните различия са толкова остри
БСП включи задна скорост, остава в управлението