В продължение на дни служителите на Facebook искаха отговори за начина, по който компанията изведнъж се превърна в плужек заради разкриването на злоупотреба с лични данни на 50 млн. потребители. Първоначално пред тях се появи юристконсултът на компанията, а после напред пристъпи и самият изпълнителен директор Марк Зукърбърг, който в постинг в социалната мрежа призна, че са допуснати грешки, ангажирайки се с корекция.
Мениджърът очерта някои конкретни стъпки, които социалната мрежа ще предприеме, за да защити потребителските данни, в първия си публичен отговор на кризата, свързана с достъпа на Cambridge Analytica до информация от платформата.
Зукърбърг каза, че компанията ще направи три неща:
1. Ще разследва всички големи приложения, на които е било разрешено да получават данни не само на собствените си потребители, но и на приятелите на тези потребители, преди Facebook да промени политиката си през 2014 г. Компанията ще извести засегнатите потребители, ако открие проблеми.
2. Ще премахне достъпа на разработчиците до данни, в случай че някой не е използвал дадено приложение в рамките на последните 3 месеца, и ще намали вида информация, която получава приложението при вход на потребителите.
3. Ще работи над това да е сигурна, че хората разбират кой има достъп до данните им, показвайки на всеки един потребител инструмент в горната част на информационната емисия през следващия месец и улеснявайки отнемането на разрешенията.
Зукърбърг очерта и времевата рамка на събитията, които доведоха до настоящата ситуация, обяснявайки какво Facebook знае и кога е бил предоставен достъп на Cambridge Analytica до данните на 50 милиона потребители. Съоснователят на социалната мрежа също така заяви, че Facebook все още не е потвърдила независимо материалите на медиите от уикенда, с които всъщност започна кризата.
Какво още каза мениджърът вижте в продължението на материала в сайта на Bloomberg TV Bulgaria!


Оперираха Здравко от "Ритон"
Изтеглиха жребия за световното по футбол през 2026 г. Вижте всички групи
Спасители във Варна извадиха немска овчарка от 25-метров кладенец
Проблемите с водата в Аврен продължават
През 2024 г. България e сред най-засегнатите държави в ЕС от горски пожари
Cambricon ускорява работа по AI в Китай и разчита на подкрепа
Защо противоборството между Китай и Япония расте
Парвулеску за целите на срещата Путин-Моди
Какво представлява T-Dome системата на Тайван и може ли да парира китайски атаки
Панета: Трябва да се види подготовката за операцията на 2 септември
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Уникална Toyota Mega Cruiser от 1996 година отива на търг
Tesla намали цената на Model 3 в Европа
Рембранд, Вермеер или Ван Гог – изберете сами
Възраждането на военните кораби в Европа води до завръщане на британските корабостроители
Южна Корея започва първата си програма за ракети „въздух-въздух“
Любимата TikTok звезда на Италия: 84-годишна баба призовава инфлуенсърите да работят
Вдовецът на Тина Търнър си има нова приятелка, влюбен е в 60-годишна американка
преди 7 години 1. Ако Зукърбърг иска да каже, че от фирмата не знаят каде си продават информацията ....2. Щял да спре достъпа до данни на разработчици за неизползваните им приложения. Е щом не работят какви дани им давате.3. Това че знам при кого ми отиват данните не означава че реално ще мога да го спра. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 7 години Блаженни са вярващите. Ако всичко беше нормално и не се търгуваше с данни, то компанията едва ли би била това което е. Само с реклама пак става, но е по-трудно. отговор Сигнализирай за неуместен коментар