Etsy повиши своята прогноза за годишните си приходи, насърчена от увеличението на нейните трансакционни такси за търговци. Новината пък изпрати цената на книжата ѝ с 35% нагоре до рекорден връх, предава Ройтерс.
Скокът на стойността на акциите доведе до пазарна капитализация от 1,4 млрд. долара.
Онлайн платформата за продажба на ръчно изработени стоки, която се бори с проблеми след първичното си публично предлагане през 2015 г., стартира усилията си за преструктуриране на бизнеса, след като членът на борда на директорите и бивш директор на eBay Джош Силвърман пое поста главен изпълнителен директор през май месец след оттеглянето на бившия лидер на компанията Чад Дикърсън.
Силвърман се присъедини към Etsy на фона на опасенията за забавянето на растежа ѝ, за слабата функционалност на уебсайта и за сериозната конкуренция от страна на Amazon.com, която пусна свой пазар за ръчно изработени стоки през 2015 г.
Сега Etsy очаква ръст на приходите между 32 и 34% през 2018 г., което е над нейната предишна прогноза за 22-24%.
Движението на акциите на Etsy е в контраст с това на Michaels Cos, чиито книжа понижиха стойността си с 15 на сто, след като компанията обяви, че очаква сравнимите ѝ продажби за второто тримесечие да са без промяна, а за фискалната 2018 г. техният ръст да е до 1,5%.
От своя страна, Etsy успя да изпревари средната прогноза на анализаторите за всяко едно тримесечие след назначаването на Силвърман начело. В четирите тримесечия преди пристигането му тя не успя да изпълни очакванията.
Книжата на компанията повишиха стойността си повече от два пъти през последните 12 месеца.
“Мениджмънтът на Etsy подобри мърчъндайза, което доведе до по-силни продажби. Докато Etsy прави повече за търговците, Etsy може да таксува повече, особено откакто таксите са значително по-ниски от тези на конкурентите”, обясни анализаторът Роналд Боокбайндър от IFS Securities.
Etsy заяви, че ще увеличи трансакционните такси, която налага на търговците от 3,5 на 5%. Компанията заяви, че планира да увеличи разходите си за директен маркетинг с поне 40% през 2018 г.
Тя промени фокуса си към области, показващи най-голям растеж за пазара на ръчно направени стоки, особено нейния основен сайт за електронна търговия. Тя подобри търсачката и използва изкуствен интелект, за да предоставя по-добри препоръки за клиентите. През 2017 г. компанията също така предложи празнични промоции за първи път в историята си.


Как ще подаваме данъчни декларации след приемане на еврото?
Умеров: Постигнахме реален напредък по време на разговорите в Берлин
Нов астероид и мистериозен обект приближават Земята през декември 2025
Броят на левовете в обращение намалява
Башар Асад живее в „луксозно изгнание“ в Москва
На мен няма да ми се случи: Под 10% от имотите в България са застраховани
Макрон рискува да погребе завинаги споразумението с Меркосур
Дебатът на пазара на облигации за курса на Фед през 2026 г. набира скорост
Руският петрол се продава с "най-голяма" отстъпка в Китай след санкциите
ЕС: Китай започва издаване на общи лицензи за редкоземни елементи
Кой печели и кой губи на българския пазар през 2025
Шофьорка обърка педалите и скочи в пълен с хора басейн
Jeep Wrangler получи специална версия
Как Tesla печели невидимата война срещу шума
Пет коли, в които да инвестирате догодина
Джордж Клуни вече няма да целува жени на екрана
Михайлова: Не чувам никой да казва, че има желание да състави правителство
Оръжейни доставки за $21 млрд.: САЩ все още бавят превъоръжаването на Република Китай
Линдзи Лоън призна на какво я е научил съпругът ѝ