Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Web

Пандемията не е променила особено навиците на българите за онлайн пазаруване

Почти половината интернет потребители в България пазаруват онлайн поне веднъж месечно

Пандемията не е променила особено навиците на българите за онлайн пазаруване

Снимка: Pixabay

Пандемията от COVID-19 не е променила особено навиците на българите за онлайн пазаруване. Едва 17% от пазаруващите в интернет казват, че сега купуват онлайн повече, отколкото преди ситуацията с коронавируса да достигне сегашните си нива. Това става ясно от проучване на „Нилсен Адмосфер България“ и Български национален панел сред извадка от 500 респондента на възраст над 15 години.

Въпреки че пазаруването през глобалната мрежа става все по-популярно и само 7% от анкетираните казват, че никога не правят покупки по интернет, то 69% от запитаните посочват, че пандемията не е променила навиците им. 14% посочват, че сега пазаруват по-малко онлайн, отколкото преди появата на COVID-19.

Според проучването хората купуват онлайн най-често дрехи (48%), малки електроуреди (37%) и обувки (36%). Те обикновено плащат при доставката на поръчката с наложен платеж – този отговор са посочили 79% от анкетираните. 14% плащат с кредитна или дебитна карта, като любопитното е, че хората над 45-годишна възраст избират плащането с карта по-често от по-младите. Само 3% правят банков превод и същият процент използват услугата PayPal за заплащане.

Почти половината интернет потребители в България пазаруват онлайн поне веднъж месечно. Други 22% пазаруват в интернет около веднъж на всеки три месеца, показват още данните. При възрастовата група 45-54 годишни има по-силна тенденция да се пазарува по-често онлайн.

Жените са по-склонни да пазаруват онлайн в сравнение с мъжете (21% срещу 13%) и тази тенденция е също по-очевидна във възрастовите групи 45-54 годишни и 15-34 годишни.

Според данните дамите пазаруват много повече дрехи и аксесоари, но също и детски играчки, обувки и козметика.

Мъжете пък са по-склонни да купуват електронни устройства като лаптопи, смартфони и др., както и малки електроуреди, авточасти или продукти за спорт и отдих.

В проучването респондентите са попитани и за някои специфични стратегии за онлайн пазаруване. Резултатите показват например, че 47% от анкетираните, които купуват в интернет, предпочитат да пазаруват без регистрация, когато това е възможно. 40% използват само проверени или надеждни електронни магазини, като това е особено важно за мъжете. Също така 28% от анкетираните никога не плащат своите поръчки онлайн с кредитни или дебитни карти. 10% използват само специално определен имейл адрес при регистрация в електронен магазин, те не използват личния си или служебен имейл адрес. Това отново се отнася повече за мъжете, отколкото за жените.

По статията работиха: Ралица Пейчева, редактор Десислава Попова

Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (0)


Още от Web
Русия погва Google заради пропуски в премахването на проблемно съдържание