Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Web

TikTok се опитва да избегне пълна продажба на американския бизнес

Американски технологичен партньор може да поеме само миноритарен дял и да помага да се защитят данните

TikTok се опитва да избегне пълна продажба на американския бизнес

Снимка: Yan Cong/Bloomberg

ByteDance Ltd., китайската компания майка на TikTok, обсъжда с правителството на САЩ възможни договорености, които биха позволили на популярното приложение за споделяне на видео да избегне пълната продажба на своите операции в САЩ, пише The Wall Street Journal, позовавайки се на запознати източници.



Дискусиите за подобен вариант са се интензивирали, след като китайското правителство предприе стъпки, които затрудняват продажбата на бизнеса на американски технологичен гигант като Microsoft Corp., твърдят източниците. Те се провеждат на фона на бързо наближаващ се краен срок, който президентът на САЩ Доналд Тръмп наложи на TikTok да се съгласи с продажбата на американските си операции или да бъде спрян, и тъй като геополитическите спорове около приложението се засилват.


Редица опции остават на масата, ситуацията е нестабилна, а продажбата все още е възможна, твърдят източниците. Дори да няма пълна продажба, резултатът вероятно ще включва някакво преструктуриране на TikTok, казва един от коментиралите темата. Това може да включва сделка, при която миноритарен дял от TikTok да бъде придобит от американски технологичен партньор, който да помага да се защитят данните.

Основните притеснения на държавните служители, участващи в преговорите, е сигурността на данните на TikTok и тяхната недостъпност за китайското правителство.

Тръмп многократно е казвал, че иска американска компания да купи операциите и не е ясно дали някоя алтернатива би задоволила притесненията му. Каква е позицията на Китай също е загадка.

Говорителят на Министерството на финансите Моника Кроули пояснява пред WSJ, че ведомството ѝ „е фокусирано единствено върху дискусии, свързани с продажбата на TikTok в съответствие с заповедта от 14 август, подписана от президента“.

ByteDance проучва редица опции, включително продажба на американските операции на TikTok на Microsoft, заедно с Walmart Inc., или Oracle Corp., който е формирал партньорство с част от инвеститорите в ByteDance, включително Sequoia Capital, General Atlantic и Coatue Management.

Преговорите се усложниха в края на миналия месец, когато Китай издаде нови ограничения за износа на технологии за изкуствен интелект, принуждавайки ByteDance да направи почивка в преговорите и да оцени как новите правила могат да повлияят на продажбата. Един от въпросите е дали основните алгоритми на приложението могат да бъдат част от сделката, а ора, близки до оферентите, посочват, че ако не са, платформата става много по-малко привлекателна.

По думите им алгоритмите, които определят видеата, които се показват на потребителите и са смятани за тайното оръжие на TikTok, бяха смятани за част от споразумението до петък.  За наддаващите за компанията идеята да купят TikTok без алгоритмите напълно променя това, за което отправят оферти, твърдят други източници. Те вярват, че голяма част от стойността на TikTok е алгоритъмът за препоръки, който държи потребителите „залепени“ за екраните.
Източник, който е наясно с преговорите, сравнява TikTok без алгоритмите ѝ със скъпа кола с евтин двигател. Друг човек, който е близък до наддаващите, заяви, че липсата на алгоритмите ще бъде изненада. Той е скептичен, че без тях изобщо ще има споразумение.

Още по темата


ByteDance иска 30 млрд. долара за американските операции на TikTok, писа наскоро Wall Street Journal, макар че преговорите за стойността ѝ са плаващи. В последните няколко години популярността на приложението в САЩ нарасна значително, а наскоро достигна 100 млн. месечно активни потребители спрямо 11 млн. в началото на 2018 г., обяви компанията. Анализатори отдават този растеж отчасти на силния основен алгоритъм, разработен така, за да препоръчва бързо такова съдържание, което би се харесало на потребителите.

Дори преди новата китайска заповед продажбата не беше гарантирана. TikTok заведе дело в края на август, оспорвайки изпълнителната заповед на Тръмп, която ще забрани дейността на TikTok в САЩ, ако не намери купувач.


Преди президентът да повдигне първоначално идеята за подобна забрана, администрацията е обмислила действие, което ще изисква приложението да защитава данните, които събира в САЩ, твърдят запознати. Тези мерки могат да включват ограничения за това къде се съхраняват данните и кой има достъп до тях.

Потенциалните ограничения биха могли да станат част от набор от разпоредби, за които се очаква скоро да бъдат наложени от администрацията чрез отделна изпълнителна заповед, подписана от  Тръмп миналата година, която първоначално бе насочена към Huawei Technologies Co., наред с други компании, които представляват заплахи за националната сигурност.


Като се аргументира за алтернатива на продажба, ByteDance се опитва да илюстрира пред администрацията на Тръмп, че изключването на приложението също носи рискове - включително като аргументира, че значителен процент от потребителите му се изкривяват политически консервативно, казаха някои от хората. Това противоречи на възприемането на TikTok като прогресивен бастион, който се утвърди, след като група тийнейджъри използваха платформата, за да се опитат да подкопаят присъствието на митинга на г-н Тръмп през юни в Тулса, Оклахома, който привлече по-малка от очакваното тълпа.
Още по темата


С търсенето на алтернатива на продажбата ByteDance се опитва да илюстрира пред администрацията на Тръмп, че изключването на приложението също носи рискове - включително като се аргументира, че значителен дял от потребителите ѝ са политически консервативно настроени, твърдят някои от източниците. Това противоречи на възприемането на TikTok като прогресивен бастион, който се утвърди, след като група тийнейджъри използваха платформата, за да се опитат да подкопаят присъствието на митинг на Тръмп през юни в Тулса, Оклахома, който привлече по-малка от очакваното тълпа.

Група, включваща представител на поне един от основните инвеститори на TikTok - Sequoia Capital, General Atlantic и Coatue Management LLC - се е срещнала миналата седмица във Вирджиния с представители на ЦРУ, за да обсъдят сигурността на данните, казва източник, запознат с въпроса.

В изпълнителна заповед от 6 август Белият дом даде на ByteDance 45-дневен срок, преди да забрани приложението, което според администрацията на Тръмп представлява икономическа заплаха и заплаха за националната сигурност за САЩ, ако не бъде продадено на американски купувач. Това дава на страните срок до 20 септември да подпишат сделка - изключително тесен срок за всяка сделка за сливане, камо ли такава голяма, сложна и изпълнена с глобални политически последици, като тази.

Следваща президентска заповед на 14 август определя 90-дневен срок - до 12 ноември - за завършването на каквато и да е трансакция да бъде завършена. Този срок потенциално може да бъде удължен с 30 дни. И в двата случая вторият срок ще бъде след президентските избори в САЩ.

По статията работи: Бойчо Попов

Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (0)


Още от Web
Как коронакризата обърна нова страница в онлайн продажбите на бизнеса?