Walt Disney ще таксува потребителите по 7 долара месечно за своята стрийминг услуга, която ще стартира на 12 ноември – ход, който има за цел да подкопае гиганта Netflix на един особено населен пазар, пише Bloomberg.
Компанията представи услугата си в четвъртък на място, където е сниман оригиналният филм „Мери Попинз“, като направи презентация в стил Apple на своя онлайн продукт. Платформата ще струва с няколко долара по-малко от най-популярния план на Netflix, който в САЩ е 11 долара, а това ще натежи значително на финансите на Disney. Очаква се Disney+ да излезе на печалба за около пет години.
Отвъд цената и технологията това дали услугата ще оцелее зависи от нейното съдържание, а именно тук Disney дава сериозна заявка. Disney+ ще включва арсенал от детско съдържание, включително 13 класически анимационни филма, 21 продукции на Pixar, оригинални сериали и материали от прочутите франчайзи на Marvel и „Междузвездни войни“.
Книжата на Disney повишиха стойността си с 3,7% до 120,86 долара преди старта на търговията днес. Тези на Netflix пък потънаха с 1,2 на сто до 363,40 долара.
"Уверени сме, че това е продукт, за който хората ще бързат да се регистрират“, коментира главният изпълнителен директор Боб Айгър в интервю за Bloomberg Television.
Disney+ ще бъде пусната в САЩ, Западна Европа и Азия през първото фискално тримесечие на фирмата, или по-точно в края на календарната година. В Източна Европа и Латинска Америка се очаква на по-късен етап.
Disney планира да похарчи 1 млрд. долара за стрийминг програми през следващата година и не очаква да генерира печалба до фискалната 2024 г., когато платформата трябва да има между 60 и 90 млн. потребители. Две трети от тези абонати ще бъдат от чужбина, прогнозира компанията.
Освен това Disney+ ще включва „Семейство Симпсън“. Сериалът стана част от портфолиото на компанията с придобиването на активи на 21st Century Fox през март.
За Боб Айгър Disney+ е лебедова песен. Дългогодишният лидер на компанията се очаква да се оттегли от поста на главен изпълнителен директор през 2021 г., когато договорът му изтича.
По време на презентацията пред инвеститори Disney показа как ще работи новата услуга. Тя ще включва пет категории, свързани с ключови брандове на Disney, в това число Pixar, Marvel и National Geographic. 4К съдържанието ще е достъпно на свързани телевизори, смартфони, таблети и други устройства.
Начинът, по който изглежда Disney+, е напълно различен от дизайна на Netflix. Но Disney залага, че лоялната ѝ база от фенове ще открие причина да плати за още една стрийминг услуга.


Отиде си един от най- големите художници на Варна - Владимир Иванов
Административният съд – Варна е спасил 10 дръвчета рецеклирайки хартия
Бивша служителка на община Варна: Коцев разпространява лъжи по мой адрес
Две села край Варна са без вода днес
Експерт: Бюджетът за 2025 година е подходящ и за 2026 година
Медиен магнат от Хонконг бе обявен за виновен в заговор срещу Китай
И. Левков: Играта за двигателите с вътрешно горене е приключила
Украйна и САЩ подновяват разговорите за мир с фокус върху сигурността
Чили избра най-десния президент след Пиночет, завивайки в орбитата на САЩ
Цената на петрола се покачва поради по-добро търсене от Китай
Промяна в нагласите – потребителите отново се насочват към ДВГ
Забравената легенда: Toyota GT-Four
Изтеглянето на милиони мотори показва големия проблем на съвременните ДВГ
Как Mercedes-Benz W124 постави еталон с „несъвършените“ си огледала
Полицията в Дубай се сдоби с най-откаченото Ferrari Purosangue
Въпреки санкциите: Сестрата на Ким Чен Ун с модерен сгъваем телефон
Иван Петков, БСП, призова за смяна на ръководството на партията
Вижте къде в София ще спрат водата на 16 декември, вторник
Трамвай дерайлира на столичния площад "Журналист"
Трифонов и редколегията: ПП-ДБ ни мислят за селяни и чалгари ВИДЕО