Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Zoom

Коронавирусът отново засили проблема с пластмасата за еднократна употреба

Ресторантите залагат на еднократни съдове и прибори за доставките до дома

Коронавирусът отново засили проблема с пластмасата за еднократна употреба

Снимка: Pixabay

Докато бизнесът в САЩ отново започва работа след месеци блокада, потребителите и ресторантите станаха по-зависими от използването на найлонови торбички, пластмасови кутии и прибори заради притесненията за здравето, свързани с пандемията, пише CNBC.

Преди началото на разпространението на новия коронавирус градовете и щатите имаха известен напредък в ограничаването на найлоновите пликчета, като се насочваха от използването на пластмаса за еднократна употреба, която в крайна сметка се озовава в океаните, към хартиени продукти и такива за многократна употреба.

Сега обаче градовете и щатите отложиха или се отказаха от тези забрани върху торбичките от страх, че продуктите за многократна употреба могат да доведат до разпространение на заразата. Много търговци на дребно забраняват на клиентите си да ползват торби за многократна употреба, а властите свиват операциите по рециклиране заради здравни притеснения.

Увеличаването на пластмата за еднократна употреба е силен удар върху битката срещу замърсяването с пластмаса като цяло, което се очаква да нарасне с 40% през следващото десетилетие, според доклад на World Wildlife Fund.

Още по темата

Проблемът е особено очевиден в ресторантьорската индустрия и нейната все по-голяма зависимост от услугите за доставка на храна. Много ресторанти, дори и тези, които са ограничили пластмасовите отпадъци преди пандемията, сега не ограничават обема на пластмасата, която използват за подобни поръчки. Така например популярната верига Just Salad произвеждаше купи за многократна употреба, които спестяваха по над 75 хил. паунда пластмаса годишно. Когато пандемията засегна веригата, компанията веднага прекрати програмата, затвори ресторанти и се насочи към доставки и взимане на храна на място, което означава използване само на проблемни опаковки.

“Спирането на опазването на околната среда определено е реално“, твърди Сандра Нунън, главен директор по устойчивостта в Just Salad.

Промяната във веригата е подобна на тази, която се случи при много други популярни ресторанти, когато пандемията ги засегна, включително Starbucks и Dunkin’, които вече не позволяват на клиентите да ползват чаши за многократна употреба.

Главният изпълнителен директор на Green Restaurant Association Майкъл Ошман твърди, че е твърде рано да се прогнозира колко още блокук ще бъде генериран заради пандемията. Повечето местни икономики обаче не разполагат с нужната инфраструктура за ползването на опаковки за многократна употреба.

Еколози предупреждават, че пандемията заплашва да отдалечи потребителите от устойчивите продукти, точно когато е постигнат някакъв напредък в тази посока. „Индустрията за пластмаса прие пандемията като възможност, за да се опита да убеди хората, че пластмасата за еднократна употреба е необходима, за да ни пази, а многократните продукти са мръсни и опасни“, посочва Джон Хосевар, директор кампании във връзка с океаните Greenpeace. По думите му нито едно от тези неща не е подкрепено от авторитетни научни изследвания.

Ключово предизвикателство ще бъде повторното въвеждане на политики за нулев отпадък, когато пандемията най-сетне отшуми, въпреки че има възможност услугите за доставки да се утвърдят като възможности с нулев отпадък и да развият системи за връщане или за многократна употребта.

Има нещо, което ресторантите лесно могат да приемат – да призоват клиентите да избират дали искат пластмасови прибори с доставките, които обичайно включват множество пластмасови изделия за еднократна употреба. Just Salad е направила това в платформата си за онлайн поръчки около началото на блокадата и твърди, че това ѝ е спестило средства и е намалило използването на прибори при тези поръчки с 88%. Директорът по устойчивостта на веригата води преговори с другите доставчици да направят тази промяна повсеместна.

По статията работиха: Елена Кирилова, редактор Миглена Иванова

Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (1)

1
 
2
 
1
преди 4 месеца
идиотен вирусът ще промени *** ... но не към по-добро , разбира се ...

Още от Zoom
Covid срина и музикалната индустрия: продажбите у нас спадат с 24,5% от януари до юни