Дюдюкания и викове посрещат директор „Човешки ресурси и правни въпроси“ в Lufthansa Бетина Фолкенс. Около 1 000 протестиращи изказват своето недоволство от курса, по кото компанията е поела, по време на митинг в петък на летището във Франкфурт. Много от тях са стюардеси, които обявиха едноседмична стачка, има и пилоти.
Най-дългата и най-трудната в историята на Lufthansa стачка причини сериозни рани. След 13 стачки на пилотите концернът беше принуден да преглътне нови загуби за милиони евро, а скоро е вероятно да очаква и по-нататъшни действия. A до достигане на решение в трудовия спор изглежда е трудно да се достигне, коментира DPA.
Никога досега Lufthansa не е разочаровала толкова много пътници. Повече от половин милион пасажери не успяха да използват резервираните по-рано полети, а в най-добрия случай ползваха полети на други авиокомпании. Някои бяха блокирани в транзитната зона на летището във Франкфурт и трябваше да спят на походни легла, докато чакаха полетите си. Към личното разочарование на стотици хиляди пътници трябва да се добави и едва изчислимата загуба на имидж. Надеждността и сигурността, поне досега, бяха част от основната марка на Lufthansa.
Lufthansa все още не е изчислила своите финансови загуби в количествено отношение, но първоначалните разчети на Фолкенс показват сериозен двуцифрен милионен размер. Сумата може да е дори по-висока, защото според анализатори щетите са за над 20 млн. евро на ден. При седем дни това прави около 150 млн. евро. За сравнение, 13-те стачни кръга на пилотите с тридневна продължителност натовариха оперативната печалба на групата по данни на Lufthansa с 350 млн. евро.
За профсъюза на кабинния екипаж UFO финансовите последици от спора, въпреки високата степен на участие, са в разумни граници, пояснява директорът на синдиката Николай Баублис. Опитът е показал, че само една малка част от участниците в протестите изискват стачни пари, които съгласно устава следва да бъдат реално платени едва след третия ден стачка. Фактът, че UFO още от първия ден е подкрепял стачниците, отразявал доброто финансово състояние на синдиката, посочва Баублис.
За протестите организацията е била подготвена добре. Както се е очаквало, екипажите са показали задружност, като 93 на сто от полетите, в които е имало стачки, са били провалени. Въпреки това много от стюардите и стюардесите изненадващо „са се разболели“. Спортед Lufthansa само в първия стачен ден и само във Франкфурт в болнични са били рекордните 1 420 служители от кабинния персонал, като едва 108 са се регистирали официално като стачкуващи.
Междувременно изпълнителният директор на Lufthansa Карстен Шпор потвърди твърдия си курс. Той е нужен, за да може да се изплатят инвестициите в бъдещата устойчивост на концерна, коментира тШпор. Lufthansa възнамерява и в бъдеще да продължи да възнаграждава своя отличен персонал подобаващо, но не може вече да си позволи досегашното общо равнище на защита, допълва той.
Разширяването към строго ориентираната към евтини полети дъщерна компания Eurowings ще бъде продължено. Главният финансов директор Симоне Мене отново подчерта: "Това, което ние сме предложили, е това, което бихме могли да си позволим".
Синдикатът от своя страна настоява за запазване на сравнително високите преходни пенсии на персонала и при бъдещите поколения. Освен това има и редица други теми за дискутиране, сред които и проваленият план „Agenda Kabine“.
По време на стачката се провалиха и всички опити за повторно сядане на масата за преговори. Двете страни не успяха да договорят дата, на която биха могли да се помирят с помощта на медиатор, защото темите, които искат да обсъдят, са различни. От всяка страна валят изисквания за предварително съгласие с дадени искания.
И синдикатът, и компанията нямат ясен и задоволителен отговор за това как ще продължат събитията. За превозвача сега положението е дори по-лошо, защото щетите от стачката трябва да бъдат компенсирани някак, казва говорителят Андреас Бартелс. Синдикатите пък заплашват с нови ефективни действия, ако нищо не се промени.
Кадри от стачката вижте в галерията


Вижте кои са най-устойчивите на ръжда коли на старо
Спипаха поредния варненец с дрога
Арестуваха варненец, системно отказвал тестове за дрога на пътя
1500 души дойдоха на погребение.... на 12-годишен миниван
Градската елха във Варна грейна с тържествен концерт (СНИМКИ)
Може да видим връщане под 4000 долара за тройунция при златото
С новия дълг не се увеличава производителността, а пада върху младите
България с рекорден ръст на онлайн продажбите за Черния петък в Европа
Кой ще замести Хасет в Белия дом, ако стане шеф на Фед
Жизнено важната търговия на Русия с петрол в Индия е в упадък, но не и изчезнала
BMW превъртя играта: Тествахме новото iX3
Най-бързата кола на XX век беше продадена за над 25 милиона долара
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Дакота Джонсън, Нина Добрев и Ана де Армас демонстрираха супер фигури в чернo
Как да преодолеем усещането, че не сме достатъчно добри?
Джеймс Камерън все още е лудо влюбен в звездата си от „Титаник“ Сузи Еймис
Кейт Уинслет дойде с красив млад кавалер на червения килим
Бърнаут или липса на витамини?