Американска компания е проявила интерес към летището край Горна Оряховица, съобщи министърът на транспорта, информационните технологии и съобщенията Ивайло Московски пред депутатите от транспортната комисия на Народното събрание по време на редовния блиц контрол.
Компанията иска да изгражда база за рециклиране на самолети на летището и е дала заявка за разкриването на 500-600 работни места, допълни Московски.
До седмица се очаква да приключи предконцесионния анализ, след което Министерският съвет трябва да даде одобрението си за откриване на процедурата за търсене на инвеститор. Московски обясни, че ще бъде отворена състезателна процедура, в която ще могат да участват и други компании, а не само американската, която е заявила инвестиционното намерение.
Това ще бъде поредният опит за отдаването на летището в Горна Оряховица на концесия. Последната процедура беше прекратена от предишното правителство на Бойко Борисов заради липсата на кандидати.
Що се отнася до строителството на интермодалните терминали, Московски посочи, че до края на годината трябва да приключи изграждането на този в Пловдив, както и проектирането на съоръжението в Русе. До средата на другата година ще завърши проектирането на терминала във Варна, допълни той.
На Националната компания „Железопътна инфраструктура” пък е възложено да стартира процедурите за проектирането на интермодалния терминал в Свиленград, както и този във Видин. Предвидено е и разширение на съоръжението в Драгоман.
Ивайло Московски каза още, че ще се търси възможност за частни инвестиции за изграждането на новите мостове над Дунав между България и Румъния, тъй като европейските пари няма да стигнат. За моста между Силистра и румънския град Кълъраш са започнати предпроектните проучвания от българска страна, а финансирането за проектирането може да се осигури по линия на техническата помощ от новата оперативна програма „Транспорт” 2014-2020 г. За изпълнението обаче ще се търси друг ресурс.
За моста Никопол – Турну Мъгуреле от румънска страна има проявен интерес към концесия на бъдещото съоръжение, но повече стъпки не са предприети.
За изграждането на пътя Видин – София Московски напомни, че има два варианта – или частен инвеститор чрез публично-частно партньорство, или програмата „Транзитни пътища”, която се реализира със заем от Европейската инвестиционна банка. Програмата обаче е временно спряна заради „замразяването” на държавно гарантираните заеми през тази година. Московски коментира, че подкрепя регионалното министерство, ако се намери частен инвеститор за трасето. Той припомни, че пътят Видин – София беше представен като възможност за ПЧП през китайски инвеститори, но е необходимо да се направят допълнителни анализи, прогноза на трафика и анализ разходи – ползи.


Турнир по акробатичен рокендрол се провежда днес във Варна
Проливните дъждове предизвикаха нови наводнения край Царево
Благотворителен кулинарен фестивал за Никулден се провежда във Варна
Авария остави район на Варна без вода днес в събота
Сашо Андреев и Ивелина Шенкова спечелиха „Златен пояс“ за най-добър спортист за 2025 г.
Империята на китайските пристанища, част 1
Империята на китайските пристанища, част 3
Fitch понижи перспективата за Унгария до „негативна“ заради предизборния бюджет
Новата стратегия за сигурност на Тръмп атакува съюзниците, а не враговете на САЩ
Край на кеша? Как дигитализацията ще промени плащанията в Европа
Кога са изобретени електрическите прозорци
Новото AUDI E7X изобщо не прилича на... Audi
Мercedes реши близкото бъдеще на G-Class
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Опра Уинфри демонстрира талия на оса, след като отслабна драстично
Путин и неговите роли: Какво са знаели германските тайни служби?
Генерациите в сблъсък: защо днешните различия са толкова остри
БСП включи задна скорост, остава в управлението
Земетресение разлюля Румъния тази сутрин