Не може под общ знаменател да се поставят всички плажове по Черноморието и те ще бъдат категоризирани спрямо тяхната функционалност, коментира в ефира на „Нова телевизия „ министърът на туризма Николина Ангелкова.
В момента стратегията за това се разработва и ще бъде представена през септември. Тя трябва да бъде одобрена от Народното събрание, защото за реализацията й ще изисква промяна в Закона за устройството на Черноморието. Прогнозата на министъра е тя да влезе в сила до следващия летен сезон.
За разработването на стратегията се анализират добрите практики в Гърция, Хърватия, Франция и Испания. Според Ангелкова категоризацията на плажовете ще реши някои от големите проблеми – високите цени за чадъри на плажа, нарушения за изискванията за свободни зони и т.н.
Министърът посочи и скандални случаи за плажове, на които чадър и шезлонг струва 57 лева на ден. „Това е абсурдно, защото е повече от една нощувка”, каза тя и допълни, че няма и регулация на цената на услугата. Със своята стратегия Министерството ще потърси начин таксата за плажните чадъри да отпадне от следващата година или да бъдат минимални.
Обсъжда се още и възможността чадърите да бъдат плащани от консумацията на туристите на плажа,по подобие на опита в южната ни съседка. При това положение трябва да бъде потърсен баланс, за да не се стигне до друго изкривяване и една бутилка минерална вода например да струва 5 лева.
Без качествен продукт отливът на туристи ще продължи, каза още министърът на туризма. Тя допълни, че Министерството вече работи за по-успешен летен сезон през следващата година. Договарят условията с туроператори и авиокомпании, рекламира се по целеви групи и се работи със социални мрежи, Google, YouTube и TripAdviser. Целта е България да бъде предпочитана дестинация през 2016 година.
Ангелкова изрази надеждата си юли и август да компенсира лошото начало на сезона. Според нея през последните седмици времето е било много благоприятно и в курортите са били или с 90% запълняемост или дори е нямало места.
Министърът посочи и минималните средства, които България използва за реклама на туризма. Хърватия отделя 100 млн. евро, а Гърция – 160 млн. евро. На този фон от държавния бюджет за реклама на туристическия продукт излизат 7 млн. лева.
„През тази година използвахме и десетина млн. лева по европейските програми”, каза Ангелкова, но допълни, че през 2016 година няма да могат да се ползват европейски средства за реклама на туризма. За догодина Министерството ще поиска „три пъти повече” средства от бюджета за реклама на туризма, коментира още тя.


300 бойци от 21 държави се включиха във финалния SENSHI лагер за годината
Костадинов зове за бойкот на Евровизия
Турнир по акробатичен рокендрол се провежда днес във Варна
Проливните дъждове предизвикаха нови наводнения край Царево
Благотворителен кулинарен фестивал за Никулден се провежда във Варна
Факторингът е трамплин за малкия бизнес при въвеждането на еврото
SpaceX ще предложи акции на вътрешни лица при рекордна оценка
Империята на китайските пристанища, част 5
Как чуждестранните автомобилни гиганти могат да се закрепят на китайския пазар
Империята на китайските пристанища, част 4
Кога са изобретени електрическите прозорци
Новото AUDI E7X изобщо не прилича на... Audi
Мercedes реши близкото бъдеще на G-Class
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
В кадър: Никулден във Варна с военен ритуал, молебен и курбан
Здравко от "Ритон" е в болница, дуетът отлага участия и концерт
Любен Дилов-син: Готови сме за избори, но държавата има нужда от бюджет
ЦСКА се огледа в норвежец, оценен на 5 млн. евро
Опра Уинфри демонстрира талия на оса, след като отслабна драстично
преди 10 години Стратегия - Ааххахахахахахаххаахаххахахаххааххаха!!! отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 10 години Паткооо, пак нищо не си схванала - затова ще продължавате спада докато съседна Гърция насред фалит и криза процъфтява в туризма без всичките ви министерски и "еспертни" глупости! отговор Сигнализирай за неуместен коментар