Германският производител на потребителски стоки Henkel ще се намеси в наддаването за производителя на шампоаните с марката Vogue International LLC, предава Ройтерс, позовавайки се на свои източници.
Базираната в Дюселдорф компания е подала в рамките на първия тур на наддаването предложение за американския производител със седалище в Орландо, Флорида. Това са направили и конкурентите Unilever, L'Oreal и няколко други компании, предава още агенцията.
Според анализатори на бранша Vogue би могла да бъде оценена на 2,5 до 3 млрд. долара.
Oфертите са подадени три години след като съдебен процес затрудни усилията на Vogue да се продаде в сделка на стойност повече от 800 милиона долара. Carlyle Group LP придоби 49%-ен дял от компанията година по-късно.
Vogue има годишна печалба преди лихви, данъци, обезценяване и амортизация от около 150 млн. долара, докато през 2013 г. тя е възлязла на около 80 млн. долара.
Марките на шампоаните на Unilever включват Dove, Suave и TRESemmé, а L'Oréal продава продукти за коса чрез едноименния си бранд.
Базираната във Флорида Vogue бе замесена през 2013 г. в съдебно дело, при което бе обвинена, че заблуждава потребителите да мислят, че нейните шампоани и продукти за лична хигиена Organix са изцяло органични. Фирмата заплати 6,5 млн. долара във Фонд за компенсиране на потребителите и бе принудена да промени името на марката си на OGX.
През миналата година Henkel се опита да придобие друг производител на шампоани - Wella, но американският конкурент Procter & Gamble, който държеше марката, предпочете за нов собственик производителя на парфюми Coty, който предложи 12,5 млрд. долара.
Преди няколко дни Henkel отчете по-високи резултати от очакванията на анализаторите за първото тримесечие, след като намаляването на разходите на бизнесите за производство на праха за пране Persil и лепилото Loctite дават силен старт на новия главен изпълнителен директор Ханс ван Билен, който пое поста, след като в началото на годината най-големият европейски производител на спортни стоки Adidas „открадна“ изпълнителния директор на базирания в Дюселдорф производител на потребителски стоки Henkel Каспър Рорстед. Коригираната печалба преди лихвите и данъците е нараснала с 6,2% до 751 млн. евро през първото тримесечие до края на март. Оценката бие консенсусната оценка за 731 млн. евро, както и най-високата прогноза в анкета на Ройтерс.
53-годишният датчанин Рорстед, който се сбогува с Henkel през април, ще стане член на борда на Adidas от 1 август.


Костадинов зове за бойкот на Евровизия
Турнир по акробатичен рокендрол се провежда днес във Варна
Проливните дъждове предизвикаха нови наводнения край Царево
Благотворителен кулинарен фестивал за Никулден се провежда във Варна
Авария остави район на Варна без вода в събота
Империята на китайските пристанища, част 5
Как чуждестранните автомобилни гиганти могат да се закрепят на китайския пазар
Империята на китайските пристанища, част 4
Империята на китайските пристанища, част 2
Империята на китайските пристанища, част 1
Кога са изобретени електрическите прозорци
Новото AUDI E7X изобщо не прилича на... Audi
Мercedes реши близкото бъдеще на G-Class
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Любен Дилов-син: Готови сме за избори, но държавата има нужда от бюджет
ЦСКА се огледа в норвежец, оценен на 5 млн. евро
Опра Уинфри демонстрира талия на оса, след като отслабна драстично
Путин и неговите роли: Какво са знаели германските тайни служби?
Генерациите в сблъсък: защо днешните различия са толкова остри