Най-голямата германска авиокомпания Deutsche Lufthansa AG заяви в четвъртък, че въпреки очакваните по-ниски приходи от място оперативната печалба ще получа тласък тази година заради по-ниските разходи за гориво и програмата за намаляване на разходите, пише Тhe Wall Street Journal.
В резултат на това Lufthansa обяви, че сега очаква коригирана печалба преди лихви и данъци в размер на над 1,5 милиарда евро (1,58 млрд. долара) през 2015 г. По-рано авиокомпанията очакваше оперативна печалба за тази година "доста над" равнището от 2014 г., което бе в размер на около 1 млрд. евро.
"Потвърждаваме, че очакваме по-добри оперативни резултати и представяме сега нашите очаквания, за да отразим това", заяви главният финансов директор Симоне Мене.
Натискът от очакваните по-ниски приходи на седалка на пътническите авиолинии на групата няма да е толкова висок, че да неутрализира по-ниските разходи за гориво и напълно постигнатите цели на програмата за съкращаване на разходите. Очаква се бюджетната авиокомпания Germanwings също да постигне добри резултати през тази година.
Германският концерн очаква разходите за гориво след хеджирането да спаднат с 12% през тази година до около 6 млрд. евро. Към момента компанията е хеджирала около 78% от тези разходи за тази година и 50% за 2016 г.
Главният изпълнителен директор на компанията Карстен Шпор, който пое управлението на компанията преди десет месеца, настройва около 120 000 служители на компанията към по-трудни времена. „Ние трябва да станем по-бързи и по-малки“, заяви той при представянето на резултатите.
За 2014 г. оперативната печалба на поделението Lufthansa Passage, което обхваща бизнеса на традиционната авиокомпания и на евтиния превозвач Germanwings, спада с 11% до 252 млн. евро въпреки по-ниските разходи за керосин. Със 17 млрд. евро оборот поделението отговаря за над половината от приходите на концерна.
Още преди три седмици компанията обяви, че няма да плаща дивидент за 2014 г. на акционерите си. Причината за решението са лошите резултати. Отчасти поради грешки в изчисленията при хеджиранетто на разходите за керосин според германския счетоводен стандарт (HGB) компанията отчете нетна загуба от 732 милиона евро. Стачките на пилотите и на наземния персонал са натоварили резултата с около 232 млн. евро. Като цяло обаче оперативната печалба скача с 255 млн. евро спрямо 2013 г. до 954 млн. евро.
През миналата година Lufthansa е инвестирала 2,8 млрд. евро в обновяване на флотилията си. За тази година са предвидени вложения за 2,9 млрд. евро, а за 2016 и 2017 г. сумата трябва да е 2,5 млрд. евро.


Земетресение от 4,1 по Рихтер в Черно море
Плевнелиев: Правителствата се свалят в София, но се избират в страната
Отмениха европейската среща за мира в Украйна днес
Коледна изненада подготвя Делфинариумът във Варна
Кирил Петков: Станахме световен пример как изглежда демокрацията
Зукърбърг не се отказва от мечтата си за метавселена
Китай налага равносметка в Европа, като търговията става реална заплаха
Как масовите антикорупционни протести тласнаха България към нови избори
Тръмп презира Европа. Не можем повече да игнорираме това
Алогичните мита, част 4
Грешка ли е да сменяте единствено амортисьорите
10 много яки функции на новия Mercedes GLB
Най-икономичните коли на старо
Genesis показа уникално комби
Haval H9 вече изминава 1400 км без зареждане
Ердоган след срещата си с Путин: Мирът не е далеч
Годишен любовен хороскоп за 2026
Супергрипът препълни болниците в Англия
Касите на БНБ работят извънредно заради силния интерес към евромонетите
Започва изпълнението на плана за обезопасяване и буксировка на "Кайрос"