Печалбата на Air France-KLM Group за третото тримесечие намалява след стачката на пилотите в поделението Transavia, продължила две седмици. От най-големия авиопревозвач в Европа предупреждават, че ще затегнат управлението на финансите на фона на очакваните слаби резервации през четвъртото тримесечие, предава Bloomberg.
Оперативната печалба за периода юли-септември намалява до 247 млн. евро от 641 млн. евро, реализирани преди година. Нетната печалба се свива с 32% на годишна база до 100 млн. евро.
Френската компания вече сви прогнозата за годишната си печалба преди лихви, данъци и амортизации (EBITDA) в интервала от 1,7 млрд. до 1,8 мрлд. евро. Спрямо предходната прогноза очакванията намаляват с 500 млн. евро, на колкото всъщност се изчисляват загубите от стачните действия.
Натискът върху цените на билетите ще продължи след най-дългата стачка в историята на компанията, но и на фона на по-неблагоприятните пазарни условия, посочват от Air France-KLM в становище, придружаващо тримесечния отчет.
„Тежката търговска среда и потенциалните късни резервации ще ни се отразят през четвъртото тримесечие“, предупреждава финансовият директор на авиокомпанията Пиер-Франсоа Риолачи. По негови думи неподчинението на служителите е свило с 330 млн. евро оперативната печалба през третото тримесечие, а последиците от стачката няма да отшумят скоро.
Air France-KLM затегна коланите на разходите с приемането на тригодишния план наречен „Transform 2015“. Компанията се разделя с губещия си бизнес за превоз на товари и търси начини да преструктурира операциите си във Франция и Европа заради конкуренцията на нискобюджетните авиопревозвачи.
Френската компания ще адаптира инвестиционните си планове, ще ускори процеса по намаление на разходите и ще управлява „динамично“ портфейла си, за да засенчи негативния ефект от стачката върху финансовите резултати.
На борсата в Париж акциите на Air France-KLM поевтиняват с 2% до 6,52 евро. От началото на годината те са изгубили 15% от стойността си. Така пазарната капитализация на авиокомпанията възлиза на 1,95 млрд. евро.


Паника заради еврото: Хората се страхуват от измами и скок на цените
Учениците в Германия скочиха срещу закона за военната служба
Варна отбеляза Никулден с молебен за здраве и рибен курбан (СНИМКИ)
ИАМА: Дипломатите да уточнят как танкерът Kairos е докаран в български води
300 бойци от 21 държави се включиха във финалния SENSHI лагер за годината
Биткойн опциите показват, че трейдърите се подготвят за крипто зима
Факторингът е трамплин за малкия бизнес при въвеждането на еврото
SpaceX ще предложи акции на вътрешни лица при рекордна оценка
Империята на китайските пристанища, част 5
Как чуждестранните автомобилни гиганти могат да се закрепят на китайския пазар
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Новото AUDI E7X изобщо не прилича на... Audi
Мercedes реши близкото бъдеще на G-Class
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Затвориха Прохода на Републиката заради румънски камион
Времето утре: Валежите постепенно ще спират
Задействаха BG-АLERT в Бургаско, две реки преливат
Мелони иска закон, който "да се справи с джендър идеологията"
Почина Франк Гери, най-известният архитект на своето време