Три български проекта в областта на транспорта ще получат общо 110,6 млн. евро по Механизма Свързана Европа, съобщиха от Европейската комисия. Става въпрос за развитието на жп възела на Пловдив, модернизацията на магистралата "София - Калотина" и за участъка по т.нар. East Med коридор между София и пристанището в Бургас.
Най-голяма е стойността на европейското финансиране за жп възела в Пловдив - 87,9 млн. евро. Общата стойност на проекта е почти 115 млн. евро, става ясно още от съобщението. За магистралата от София до Калотина по Свързана Европа предвидените средства са 20,5 млн. евро, при обща стойност на проекта 90,6 млн. евро. За този проект парите са предвидени само за строителните работи, докато за жп възела на Пловдив е предвидено финансиране и на проучвания.
Като цяло днес Европейската комисия съобщи за 152 одобрени проекта на обща стойност 2,7 млрд. евро . По Механизма ЕК отпуска 1,8 млрд. евро за тяхната реализация.
Проектите са от 15 държави в ЕС и ще допринесат за модернизация на железопътните линии и подобряването на транспортните връзки между държавите. Част от тях са свързани и с новаторски решения при управлението на трафика.
Страните от ЕС, които участват в Координационния комитет на Механизма, трябва да одобрят решението на Еврокомисията. Това трябва да стане на заседанието на институцията на 6 юли. Вероятно решението на Брюксел ще стане официално до края на следващия месец, допълват от ЕК. Отделните споразумения за отпускането на средствата ще бъдат сключени през втората половина на 2017 година.
По Механизма за свързване на Европа в периода 2014 - 2020 година ще бъдат разпределени общо 23,2 млрд. евро.


Костадинов зове за бойкот на Евровизия
Турнир по акробатичен рокендрол се провежда днес във Варна
Проливните дъждове предизвикаха нови наводнения край Царево
Благотворителен кулинарен фестивал за Никулден се провежда във Варна
Авария остави район на Варна без вода в събота
Империята на китайските пристанища, част 5
Как чуждестранните автомобилни гиганти могат да се закрепят на китайския пазар
Империята на китайските пристанища, част 4
Империята на китайските пристанища, част 2
Империята на китайските пристанища, част 1
Кога са изобретени електрическите прозорци
Новото AUDI E7X изобщо не прилича на... Audi
Мercedes реши близкото бъдеще на G-Class
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Любен Дилов-син: Готови сме за избори, но държавата има нужда от бюджет
ЦСКА се огледа в норвежец, оценен на 5 млн. евро
Опра Уинфри демонстрира талия на оса, след като отслабна драстично
Путин и неговите роли: Какво са знаели германските тайни служби?
Генерациите в сблъсък: защо днешните различия са толкова остри
преди 8 години ВИЖ И ТАЗИ СТАТИЯ: Нов S-ban около Пловдив за 50 млн. евро!За цената няма да говорим ВЯРВАШ ЛИ, ЧЕ ДО 2020 ТОВА ЩЕ СЕ СЛУЧИ, след като и самите проектанти изразяват пълно съмнение в това?! отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 8 години БЛАГОДАРЯ ЗА ИНФОРМАЦИЯТА. ЕТО КАКВА Е ТЯ: Проект "Развитие на железопътен възел Пловдив"Бенефициент НК "Железопътна инфраструктура"Финансов източник Механизъм за свързване на Европа (МСЕ)Стойност 224 870 976.80 лв. Проектант ДЗЗД "Тракия Консулт" с водещ партньор "Трансгео" ООДЗАКЛЮЧЕНИЕТО НА ИЗГОТВИЛИТЕ ПРОЕКТА: Реализацията на този участък е под въпросОсновната причина този участък да остане встрани от плана за финансиране по МСЕ е ограниченият финансов ресурс. Но не по-малка причина за неясното бъдеще на тази част от проекта е липсата на достатъчна подкрепа от обществеността или поне от тези хора, които представляват тази общественост. Както споменах, наш ангажимент е и изработването на подробни устройствени планове и подготовка на документация за отчуждаване на засегнатите имоти. Наред с всички трудности, с които се сблъскахме при подготовката на заданието и опорните планове (например грешни и неактуални регулационни планове), вече повече от една година не може да се достигне до решение за допускане до градоустройствена процедура за частично изменение на плана за улична регулация. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 8 години http://infrastructure.bg/news/2017/05/15/2968566_modernizirane_na_jp_vuzel_plovdiv/ отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 8 години ЧЕТЕШ И НЕ ВЯРВАШ НА ОЧИТЕ СИ: "Най-голяма е стойността на европейското финансиране за жп възела в Пловдив - 87,9 млн. евро. Общата стойност на проекта е ПОЧТИ 115 млн. евро, става ясно още от съобщението."КАКЪВ Е ТОЗИ ЖП ВЪЗЕЛ ПЛОВДИВ И КАКВО ЩЕ СЕ ПРАВИ ПО НЕГО С ТЕЗИ 87,9 млн. евро които се оказва, че били ПОЧТИ 115 млн. евро ??Кой да ти каже какво ще правят , кой ще го прави и как така 87,9 млн. евро са ПОЧТИ равни на 115 млн. евро ?!!!Или просто БДЖ ще бъде загробено с едни ПОЧТИ 115 млн. ? които с лихвите ще станат по две и ще утежнят с и без това тежкото му състояние?!ПОЧТИ СЪМ УБЕДЕН, че по този НЕПАЗАРЕН МЕХАНИЗЪМ ще се извършат самоедни банкови транзакции които с нищо няма да променят реално нещата в БДЖ , а само ще налеят едни стотици милиони в сметките на спечелилите търга ЧУЖДИ "ИНВЕСТИТОРИ"И нашите ПОДИЗПЪЛНИТЕЛИ ще се облажат с някой милион за "свършената" работа. отговор Сигнализирай за неуместен коментар