Финландската компания за военна техника Patria планира да стартира производство на бронетранспортьори Patria AMV на българска почва.
Компанията, чийто мажоритарен собственик е финландската държава, развива производство в редица насоки - в авиацията, сухопътните сили, различни системи, аероструктури, както и в компаниите Milog и Nammo, обясни Ярку Савениус, мениджър Маркетинг в компанията.
"Произвеждаме различни военни камиони, съдеходи с гумени вериги, миночистачи и бронетранспортьори", коментира той, пояснявайки, че досега са били доставени над 4500 военни машини.
Едно от основните производства е на бронетранспортьори Patria AMV, като те имат една обща платформа, която след това се развива в различни насоки според нуждите на клиентите. Базисният модел може да бъде използван за различни цели - както за превоз на личен състав, така и за бойно предназначение. По-високият клас е удобен за команден автомобил или за медицински цели, обясни Савениус.
Именно бронетранспортьори компанията възнамерява да произвежда в България, заяви вицепрезидентът за ключовите клиенти Марку Койвисто. Той поясни, че Patria има интерес към програмата за модернизиране на сухопътните сили на България, която планира и модернизация на бронираните превозни средства.
"Когато става въпрос за модернизация на такъв сектор, изключително важно е всяка стотинка да бъде похарчена по предназначение, тъй като се говори за огромни суми", коментира той. "Има възможност всичко да бъде закупено от чужбина и по-голямата част да отиде в чужбина, но има възможност и работата да се прави у дома, с местни доставчици и продукцията да бъде създавана на местна почва".
Предимствата от местно производство са две, каза Койвисто. "От една страна предимството е за въоръжените сили, защото с производство на местна почва, те могат да чувстват сигурност на доставките. Ако има криза или военни действия, може да се разчита на доставчици на място. Освен това въоръжените сили могат пряко да напасват производството спрямо техните предпочитания и изисквания".
Втората страна е предимството за местната индустрия. Производство на такива машини създава много работни места, а веригата на доставки се отваря към местни фирми, каза вицепрезидентът.
Проектът в България обаче все още не е започнал официално, заяви Койвисто, като засега не са водени разговори с представители на държавата. Инвестициите, както и какъв дял ще остане в местното производство засега не са ясни, тъй като зависят от решението на държавата какви спецификации ще бъдат нужни.
Компанията не е решила и дали местното производство ще става чрез предоставяне на лиценз или чрез дялово участие. Койвисто даде пример с Полша, където подобно производство се развива именно с лиценз, като това се е оказало добър вариант и за двете страни.
Засега не е избрана конкретна локация за стартиране на производството, като се проучват няколко варианти. Компанията обаче вече ползва местни вериги за доставки, коментира той.


Облачно време в цялата страна днес
От полицията във Варна отговориха на обвинения към КАТ
Предупреждават за опасности в планините
Огнеборците потушиха 47 пожара през последното денонощие
"Войната" по пътищата взе нови три жертви за денонощие
Афишът на Уолстрийт: „BATMMAAN се завръща“ vs. „Великолепната седморка“
Тайландски удари с F-16 разклащат мирния план на Тръмп в Камбоджа
Петролът се стабилизира с фокус върху покупките от Индия и атаките на Украйна
OpenAI се превръща от спасител на фондовия пазар в бреме
Търговският излишък на Китай надхвърли $1 трилион след възстановяване на износа
Знаете ли какво крие BMW X5 (E53) в резервната си гума?
Новият Mercedes-Benz GLB получи радикален дизайн и технологии
Как да използваме Google Maps без интернет
Repsol направи розово гориво за всички автомобили
Ландо Норис е новият шампион във Формула 1
Гнусно: Фен запали снимка на Асен Митков, Левски защити халфа
Доц. Ангел Кунчев: Грипът вече доминира над COVID, пикът ще е през януари
ПСС: Условията в планините не са подходящи за туризъм
Плевнелиев: Царят, Борисов и Горанов помогнаха най-много за еврото
преди 9 години Тия бяха се намесили в някакви корупционни схеми с Хърватия, даже ги разследваха във Финландия, така че.. у лево. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 9 години А в Хърватска? отговор Сигнализирай за неуместен коментар