Японската Yazaki, един от най-големите поддоставчици на автомобилни компоненти в света, ще вложи 45 млн. лева в нов завод в Димитровград, заяви пред Bloomberg директорът на Агенцията за инвестиции Стамен Янев.
Това ще е третата фабрика на японския концерн в станата ни, след като той вече има два завода в Ямбол и в Сливен. Досега в България Yazaki е вложила над 60 млн. евро предимно в двата си завода, които дават работа на 5 хил. служители.
До месец ще бъде направена първата копка на новата фабрика, а окончателното изграждане е предвидено за срок от една година.
Новият завод ще се изгражда върху площ от 64 хил. кв. м, а застроената му площ ще бъде 30 хил. кв. м. В него се очаква да бъдат заети около 3 хил. служители. Първата група от 50 души вече се обучава в завода в близкия Ямбол. През октомври ще стартира т.нар. пилотен завод, в който ще бъдат ангажирани 250 души. Компанията осигурява безплатен транспорт на своите служители в периметър от 50 км.
За новия завод страната ни се е преборила в конкуренцията на Румъния, поясни Янев.
В двата си завода у нас компанията произвежда кабели за автомобилни производители, преди всичко за Ford и Renault.
В България вече има пет компании, произвеждащи кабели за коли. От тях две са турска собственост – Arkomat и Nursan Otomotiv, една е германска ("Електрокабел България", собственост на NEXANS autoelectric GmbH), една е германско-японска SE Borndnetze, a петата е японската Yazaki.


Няма опасност за околната среда заради авариралият танкер край Ахтопол
Никола Цолов спечели първия си подиум във Формула 2
Меси донесе победата на Локо (Сф) над Ботев (Пд) в драматичен мач с пет гола
Задействаха BG-ALERT в Бургаско, две реки преляха
Седмичен хороскоп 8 - 14 декември 2025
Германия ускорява мерките срещу дронове - зачестяват инцидентите на летищата
Биткойн опциите показват, че трейдърите се подготвят за крипто зима
Факторингът е трамплин за малкия бизнес при въвеждането на еврото
SpaceX ще предложи акции на вътрешни лица при рекордна оценка
Империята на китайските пристанища, част 5
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Новото AUDI E7X изобщо не прилича на... Audi
Мercedes реши близкото бъдеще на G-Class
Идеи за коледни подаръци под 50 лева
Зеленски: Русия падна ниско, атакува цивилни обекти в деня на Свети Николай
Новата стратегия за национална сигурност на Тръмп е насочена към Европа
Като робство е, нямаш права: Говорят дезертирали руски войници
Невероятен Никулден в Бургас: От ледено плуване до празнични сцени и рибен курбан
преди 9 години ти май не знаеш кво е аутсорсинг ? :) има го само в сферата на услугите тава животно.... това дето си описал се доближава по скоро до ишлеме :) отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 9 години Добре е че осигуряват работа на хора, които не биха си намерили друга....Това е пак аутсорсинг: позлзва се само труд на места където е евтин. В заводите има само репортинг към майката в Кьолн.Всички решения се вземат там. Хеджинга за цената на медта се прави в Лондон. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 9 години Е по-добре кабели отколкото чиста мед :) отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 9 години за 4-ри години, не за една отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 9 години Подозирам, че част от ръста в Сърбия се дължи на Фиат, произвеждащ в бившите заводи на Застава. Колко е изгодна за самата Сърбия тази инвестиция е все още дискутабилно. Договорката е държавата да поема всички осигуровки на работниците, плюс някакви страхотни данъчни облекчения за Фиат. Като цяло от цялата работа печели само Фиат. Но това бе цената да ги задържат и Сърбия да има голям автомобилен производител, покрай който евентуално да се появят и други. Щото ние и толкова нямаме. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 9 години Не става ясно какво се е случило в Сърбия за една година, че делът на превозните средства и частите за тях в износа на страната да скочи от приблизително 2% на около 13%? Някаква супер огромна инвестиция ли е заработила там или? отговор Сигнализирай за неуместен коментар