От КТ „Подкрепа“ смятат, че президентът Румен Радев трябва да наложи вето върху Закона за концесиите, който беше приет в последните дни от работата на 43-тия парламент.
Държавният глава разговаря с представители на Изпълнителния съвет на синдикалната организация, съобщи БНР.
“Според нас, би било редно президентът да упражни правото си на вето върху този закон и да го върне в Народното събрание, разбира се, по съответния легитимен начин, каза след срещата лидерът на КТ "Подкрепа" Димитър Манолов.
Той е на мнение, че “има не малко неща, които могат да бъдат критикувани”, както и че е необходим обществен дебат.
Investor.bg напомня, че в писмо до президента експерти също настояват за вето на новия Закон за концесиите заради възможни загуби на общините и скрита приватизация на обекти.
Те предупреждават, че с приетия на 24 януари на второ четене Закон за концесиите и въвеждането на т.нар. „несамофинансиращи се концесии“ има опасност държавата или общините да станат заложник на корпоративни, финансови или криминални интереси.
"Ако концесионерът няма приходи или докаже, че е на загуба, държавата или общината ще трябва да му плащат за положените усилия и за лихвите по финансовия ресурс", аргументират се те.
На срещата с президента Румен Радев от КТ “Подкрепа" са поставили и въпроса за субсидията за Национална компания "Железопътна инфраструктура".
"Засегнахме още един частен въпрос, но с голяма обществена значимост – субсидията за НК "Железопътна инфраструктура". В сегашния си размер тя не би осигурила нормалното функциониране на тази система", категоричен е Димитър Манолов.


Турнир по акробатичен рокендрол се провежда днес във Варна
Проливните дъждове предизвикаха нови наводнения край Царево
Благотворителен кулинарен фестивал за Никулден се провежда във Варна
Авария остави район на Варна без вода днес в събота
Сашо Андреев и Ивелина Шенкова спечелиха „Златен пояс“ за най-добър спортист за 2025 г.
Как чуждестранните автомобилни гиганти могат да се закрепят на китайския пазар
Империята на китайските пристанища, част 4
Империята на китайските пристанища, част 2
Империята на китайските пристанища, част 1
Империята на китайските пристанища, част 3
Кога са изобретени електрическите прозорци
Новото AUDI E7X изобщо не прилича на... Audi
Мercedes реши близкото бъдеще на G-Class
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
ЦСКА се огледа в норвежец, оценен на 5 млн. евро
Опра Уинфри демонстрира талия на оса, след като отслабна драстично
Путин и неговите роли: Какво са знаели германските тайни служби?
Генерациите в сблъсък: защо днешните различия са толкова остри
БСП включи задна скорост, остава в управлението
преди 8 години Принципът е престъпен и е глупаво да коментираме, че закона е престъпен или по-престъпен! Ясно, концесията на плажовете ще осигури нечии инвестиции в хотели и комплекси, а какво става с концесиите на мините за злато, мед, уран и литий?! отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 8 години За закона за концесиите искат вето, защото не бил проведен обществен дебат.Добре!А за увеличаване на субсидията за НК ЖИ, а вероятно и за БДЖ, пощите и пр. вечно губещи предприятия ще иска ли Манолов обществена дискусия?Дали са съгласни данъкоплатците да наливаме още пари в тези пробити каци? отговор Сигнализирай за неуместен коментар