Над 50 компании произвеждат в България компоненти за автомобилната индустрия. Това заяви на дискусия „Технологии за агроиндустрията, промишлеността и инфраструктурата“ изпълнителният директор на Българската агенция за инвестиции (БАИ) Стамен Янев.
Заетите в това производство са не повече от 20 хиляди, при около 100 хиляди работещи в машиностроителните заводи, заяви Илия Келешев, председател на Българска браншова камара „Машиностроене“.
Той посочи, че все още една от причините за интереса на инвеститорите са сравнително по-ниските заплати в България, но
има и други фактори за този интерес – например изгодните условия при инвестиции на зелено.
Илия Келешев отчете, че при частите за автомобилната индустрия в България вече се произвеждат не само например кабели и калъфи за автомобили, а и значително по-сложни системи като климатици. Той обаче смята, че съседна Румъния например ни е изпреварила при това производство.
Много от германските леки автомобили са направени от български и италиански компоненти, заяви Сандро Салмоираги, президент на „Федермакине“ - италианската Федерация на производителите на инвестиционни стоки. Той изтъкна, че износът на италианските машиностроителни компании е достигнал 26 млрд. евро през 2014 г.
Стамен Янев заяви, че България има добре квалифицирана работна ръка, което е съчетано с атрактивна данъчна система.
Той изтъкна, че се работи в няколко посоки за ръст на вложенията: ускоряване на административните процедури, улеснени процедури при закупуване на земя за сертифицирани инвеститори, облекчени социални разходи през първите една – две години, изграждане на публична инфраструктура до инвестиционния проект.
Илия Келешев очаква 2015 г. да приключи с растеж за сектора.


Бръшлянът масово убива дървета във варненските паркове
Мъск зове: Европейският съюз да бъде премахнат!
Благомир Коцев даде първо интервю след ареста (ВИДЕО)
Евакуираха с вертолет трима от бедстващите моряци край Ахтопол
Кубратската „Коледна топлина“ организира детско парти в клиника във Варна
Бъдещето на AI звучи като ехо от миналото на железниците в Дивия Запад
Три години и 1 млн. долара приходи по-късно българската Team-GPT вече е Juma
Джей Ло се завръща в бившия СССР, след като Путин прогони звездите от Москва
Не можем да очакваме автоматични позитивни ефекти от еврозоната без усилия
Настоящият модел на поддържане на дефицити и дългове е към своя край
Ландо Норис е новият шампион във Формула 1
Кризата във VW зачеркна два основни модела
Десетте ветерана на европейските пазари
Кои китайски марки ще изчезнат от Eвропа?
Kia показа дизайна на бъдещето си
Знаци, че той не ви харесва
Според първите екзитполове Чиприан Чуку ще е кмет на Букурещ
4 типа мъже, на които не може да вярвате
преди 10 години Има дръжки, бачкате на ишлеме като побъркани. отговор Сигнализирай за неуместен коментар