Нов проект за участъка от магистрала “Струма” предлага неправителствената организация "Граждани за устойчиво развитие" и колектив архитекти като алтернатива на 15-км тунел, предава БТА.
Проектът съчетава скоростен път с магистрала и се състои от серия тунели и виадукти, като тунелите се предлага да са “светли” – с външна конструкия, и “тъмни” – минаващи през скалите.
Предвижда се и да има велосипедно трасе на мястото на сегашната ж.п. линия, коментира арх. Димитър Димитров, представител на организацията.
Идеята е в една “следа” с по три тунела да преминат магистрала с възможност за скорост от 140 километра в час с три активни платна и едно аварийно и железопътна линия за скорост от над 200 километра в час. В участъка между Симитли и Кресна тази следа ще е от система от светли ("облечени" в конструкция) и тъмни (минаващи през скалите) тунели, която ще замести дългия тунел от над 15 км, който се предвижда по проект.
По думите на Димитров това предложение се вмества в ценовата рамка на проекта от 600 млн. евро. В сумата влиза и изграждането на уникална велосипедна среда по трасето на старата железопътна линия.
Докато се строи обектът, сегашният път Е79 няма да се спира за движение, подчертава Димитров.
Проектът е изпратен до ресорните министерства, включително и до спортното министерство.
Припомняме, че служебното правителство на Георги Близнашки започна процедура по промяна на одобрения проект за изграждане на 15-км тунел през Кресненското дефиле заради опасенията за прекалено висока цена за строителството му.
Консорциум в състав „Пътпроект- 2000“ ООД, „Биас – М“ ЕООД, „Геотехника – АБС“ ООД, „Бондис“ ООД и „Свеко Енергопроект“ АД в момента проектира алтернатива за преминаване през дефилето. Проектът се очаква да бъде готов до края на годината, като трябва да бъде одобрен и от Брюксел.


Облачно време в цялата страна днес
От полицията във Варна отговориха на обвинения към КАТ
Предупреждават за опасности в планините
Огнеборците потушиха 47 пожара през последното денонощие
"Войната" по пътищата взе нови три жертви за денонощие
Афишът на Уолстрийт: „BATMMAAN се завръща“ vs. „Великолепната седморка“
Тайландски удари с F-16 разклащат мирния план на Тръмп в Камбоджа
Петролът се стабилизира с фокус върху покупките от Индия и атаките на Украйна
OpenAI се превръща от спасител на фондовия пазар в бреме
Търговският излишък на Китай надхвърли $1 трилион след възстановяване на износа
Знаете ли какво крие BMW X5 (E53) в резервната си гума?
Новият Mercedes-Benz GLB получи радикален дизайн и технологии
Как да използваме Google Maps без интернет
Repsol направи розово гориво за всички автомобили
Ландо Норис е новият шампион във Формула 1
Гнусно: Фен запали снимка на Асен Митков, Левски защити халфа
Доц. Ангел Кунчев: Грипът вече доминира над COVID, пикът ще е през януари
ПСС: Условията в планините не са подходящи за туризъм
Плевнелиев: Царят, Борисов и Горанов помогнаха най-много за еврото
преди 9 години Това е най-добрият и логичен вариант за трасе, който съм чул. Защо министерството не го прие? отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 9 години Звучи супер. Само дето ...кой ще го изпълни и кой ще се нагуши трябва да се види отговор Сигнализирай за неуместен коментар