50 малко познати туристически обекта в България ще бъдат рекламирани с клипове и билбордове, за да се насърчи вътрешният туризъм. Това каза пред журналисти министърът на туризма Николина Ангелкова, която представи организирана за целта кампания.
Изпълнител на проекта за насърчаване на вътрешния туризъм в България е компанията „Д-р Бранд“. Договорът е подписан през октомври 2014 г., като проектът е на стойност 1,9 млн. лв. без ДДС.
Проектът трябва да приключи до август 2015 г., за да не се загубят европейски средства. За да бъде избегнато това, работата по кампанията е била форсирана и клиповете със забележителностите са снимани в зимни условия, обясни министърът.
Тя допълни, че е наследила договора, без да има възможност да променя обектите или медиите, в които ще се рекламират. „Изпълнителите бяха избрани, договорът беше подписан и ми беше сервиран за изпълнение“, каза Ангелкова.
61% от българите са готови да почиват в страната, ако знаят какво да изберат, показало проучване преди старта на кампанията. „Това е повод да се замислим, че спадът на руски и украински туристи, който се очаква, може да се компенсира с повече почивки на българи в страната“, заяви министърът.
Първоначално с проект по оперативна програма „Регионално развитие“ са били селектирани 325 обекта, от които след това са избрани 50.
Сред тях са Каменните гъби, крепостта Неутзикон, с. Мезек, Голямата Косматка, Tракийската гробница в Поморие, Конакът и Кръстатата казарма във Видин, Пещерен манастир Св. Иван Пусти край Враца, Слънчевата градина във Вършец, Античната крепост край Монтана, Чипровци и др.
Ангелкова посочи например, че Драгоманското блато е на 30 – 40 км от София, но е слабо познато.
Запитана какво да правят туристите, след като стигнат до тези обекти тя отговори, че при избора им е гледано те да са социализирани максимално – до тях да има достъп, да предлагат съпътстващи активности и посещението да не остава само за себе си, а да създава усещане за преживяване. Тя призна, че не познава тези забележителности, но смята лично да провери какво им е състоянието и дали има нужда от подобряване на средата.
„Със сигурност имаме много работа по отношение на инфраструктурата, за което ще се търсят и допълнителни източници на финансиране“, заяви министърът.
Хаштагът #мястото е основното лого на кампанията. Сайт с информация за 50-те обекта – myastoto.bg, ще заработи в началото на февруари. В него туристите ще могат да споделят информация за преживяванията си, заявиха представители на агенцията, изработила сайта.


Оперираха Здравко от "Ритон"
Изтеглиха жребия за световното по футбол през 2026 г. Вижте всички групи
Спасители във Варна извадиха немска овчарка от 25-метров кладенец
Проблемите с водата в Аврен продължават
През 2024 г. България e сред най-засегнатите държави в ЕС от горски пожари
Защо противоборството между Китай и Япония расте
Какво представлява T-Dome системата на Тайван и може ли да парира китайски атаки
Биткойн към $50 000 и злато към $5 000? Ще се върнем ли към нормалното в 2026 г.
Как Украйна да получи замразените милиарди на Русия
Netflix купува Warner Bros. за $72 млрд. в брой и акции
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Уникална Toyota Mega Cruiser от 1996 година отива на търг
Tesla намали цената на Model 3 в Европа
Рембранд, Вермеер или Ван Гог – изберете сами
Политическите кампании вече и в TikTok, манипулациите там са лесни
Индийска анимация: Путин и Моди се возят на мотор и крадат шапката на Тръмп ВИДЕО
Как да общуваме ефективно с партньора?
Провежда се спасителна операция край Ахтопол заради кораба Kairos
Новата реалност: Битка на дронове за небето над Украйна