Основните уловки в договорите за бързи кредити са в клаузите, които се задействат при неизпълнение. Затова подобни контракти трябва да се сключват информирано, особено по празниците. Това каза Богдан Николов, председател на Асоциацията "Активни потребители", по БНТ.
Експертът обясни, че в случай на забавяне на вноска по кредита например се влиза в хипотеза на просрочие и се активират клаузи, които лесно вкарват човек в спирала на дълг, от която трудно се излиза.
Има хора, които са станали редовни клиенти на бързите кредити. Има и хора, които прибягват по принуда към кредитите. Те са най-застрашени, защото рядко гледат условията и рядко го правят информирано.
Той припомни, че по закон информацията за основните параметри на кредита трябва да бъде поднесена в стандартен европейски формуляр, който представлява една таблица. Тя трябва да бъде поднесена при запитване, преди подписването на договора. Идеята е потребителят да се обърне към 2-3 финансови институции, да вземе техните оферти и да може лесно да ги сравни.
Кредитните карти също се със сериозни уловки, защото дори стоката на кредит да е евтина, то таксата за обслужването на картата е голяма и общата сума за връщане се оказва неизгодна.
Що се отнася до стоките „на промоция“ с големи намаления, експертът съветва клиентите да гледат абсолютната стойност, а не да се водят от процентното намаление.
Търговските практики постоянно измислят нови примамки, каза Богдан Николов. Той съветва хората да бъдат умерено скептични към посланията, които ни облъчват по време на празници. „Нашият най-голям враг в тази ситуация е бързането. Хората обикновено не си оставят достатъчно време, след което взимат много бързи решения, много често импулсивни и се хващат лесно на въдиците”, посочи експертът.
При закупуване на стока в интернет клиентът разполага с 14 дни, за да върне стоката. Единственият разход може да е евентуалните куриерски разноски.
При купуване на скока от магазин клиентите имат право на рекламация, ако стоката е дефектна.
Ако връщаме продукта в търговска верига с повече от един обект, той е длъжен да приема рекламацията във всеки един от своите обекти, да регистрира рекламацията в регистър, да ни се издаде бележка и от там вече спорът да бъде решен. Ако не бъде решен, трябва да се търсят е други възможности, посочи експертът.


Награждават участвалите в евакуацията на танкера "Кайрос"
Какво ще бъде времето във вторник?
Нужен е още 1 млн. лева за допълнителни ремонти в СК "Локомотив" във Варна
Европейски лидери подкрепиха Зеленски и Украйна
Хороскоп за 9 декември 2025
IBM придобива Confluent за $11 млрд, за да разшири AI услугите си
Paramount се опитва да отнеме Warner Bros. от Netflix с оферта за $108 млрд.
Тази зима Европа ще се топли с много по-евтин газ
Жилищата у нас няма да поскъпват двуцифрено, а ще следват доходите и инфлацията
Япония и Китай ескалират конфронтацията със спор за военен радар от уикенда
Пет от най-странните жабки в серийни автомобили
Първото BMW M се продава
Опасно ли е поставянето на калъфи върху седалки с подгрев
Volkswagen вкарва три модела в сервизите заради проблеми с безопасността
Hyundai възражда един от най-забавните си модели
Приоритети: Поколението Z предпочита домашните любимци пред децата
Джеси Джей предупреди, че ракът ѝ може да се завърне
Мъск създава нов "фирмен град" в Тексас успоредно с проектите на "СпейсЕкс"
7 ритуала, които правят ежедневието по-цветно
Отпада забраната за използване на водата в хасковските села Подкрепа и Стамболийски