Френската рекламна агенция Publicis ще придобие американската компания за дигитална реклама Sapient за 3,7 млрд. долара в брой в желанието си да ускори растежа си, след като претърпя неуспешно сливане по-рано през годината, пише Ройтерс.
Publicis се надява бурния растеж на рекламната индустрия в интернет и най-вече в Северна Америка, който сериозно задминава този в Европа, да ѝ помогнат да не изостава от конкурентите ѝ, като WPP и Interpublic.
Изпълнителният директор на Publicis Морис Леви отдава слабото представяне на компанията на проваленото сливане с втората по големина рекламна агенция в света Omnicom, обявено през август 2013 г. и изоставено през май тази година.
Според някои анализатори обаче цената от 25 долара за акция (премия от 44%), която Publicis е готова да плати на Sapient, е прекалено висока за компания, чийто растеж вече е достигнал своя връх. Освен това сделката до голяма степен убива надеждите на акционерите на компанията да получат пари в близкото бъдеще.
Анализаторът на UBS Тамсин Гарити посочи, че Publicis е под натиск от инвеститорите и се очаква да обяви програма за обратно изкупуване на акции в петък. „Придобиването на Sapient прави този вариант малко вероятен“, каза тя.
Леви защити решението за придобиването, изтъквайки, че така компанията ще се сдобие с по-голяма стойност в дългосрочен план, отколкото ако изкупи обратно свои акции. Той обеща да уведоми инвеститорите за намеренията си за дивидентите и обратните изкупувания през ноември.
„Тази сделка ще създаде основата за ускоряване на растежа, предоставяйки на Publicis достъп до нови пазари и приходи“, каза Леви.
Publicis обяви, че сделката ще се финансира с налични средства и нов дълг и няма да се отрази върху кредитния рейтинг на компанията. Агенцията не посочва кога придобиването ще започне да се отразява на печалбата на компанията, но прогнозира годишни икономии на разходи в размер на 50 млн. евро.
Приходите от продажби на Sapient нараснаха с 14,1% до 1,1 млрд. евро през миналата година, задминавайки с много ръста на продажбите на Publicis от 1,2%, независимо че френската компания отчете по-висок марж на печалбата.
Ръководството и Надзорният съвет на Publicis са подкрепили сделката единодушно, каквото е сторил и Бордът на Sapient, който ще препоръча на акционерите да пуснат книжата си на търг. В резултат Sapient ще бъде премахната от регистрите на американския извънборсов пазар Nasdaq.
Вижте още интересни новини и видео материали в сайта на Bulgaria On Air


300 бойци от 21 държави се включиха във финалния SENSHI лагер за годината
Костадинов зове за бойкот на Евровизия
Турнир по акробатичен рокендрол се провежда днес във Варна
Проливните дъждове предизвикаха нови наводнения край Царево
Благотворителен кулинарен фестивал за Никулден се провежда във Варна
Факторингът е трамплин за малкия бизнес при въвеждането на еврото
SpaceX ще предложи акции на вътрешни лица при рекордна оценка
Империята на китайските пристанища, част 5
Как чуждестранните автомобилни гиганти могат да се закрепят на китайския пазар
Империята на китайските пристанища, част 4
Кога са изобретени електрическите прозорци
Новото AUDI E7X изобщо не прилича на... Audi
Мercedes реши близкото бъдеще на G-Class
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Здравко от "Ритон" е в болница, дуетът отлага участия и концерт
Любен Дилов-син: Готови сме за избори, но държавата има нужда от бюджет
ЦСКА се огледа в норвежец, оценен на 5 млн. евро
Опра Уинфри демонстрира талия на оса, след като отслабна драстично
Путин и неговите роли: Какво са знаели германските тайни служби?